Det där är en toppenmaskin. Det ser ut som om kutterskyddet saknas.

Allt beror ju hur mycket tålamod och blocket-tur man har. Gick en splitterny A3-31a för 5k för nåt år sen och alldeles nyligen en ny A3-31a med spiralkutter för runt 12k, båda i Skåne.

Ola C Ola C skrev:
Allt beror ju hur mycket tålamod och blocket-tur man har. Gick en splitterny A3-31a för 5k för nåt år sen och alldeles nyligen en ny A3-31a med spiralkutter för runt 12k, båda i Skåne.
5k?! Måste varit någon som vred sig ett par varv i graven då.

Nu har jag inte testat hammern men äger en Moretens H410 som jag är mycket nöjd med. Inköpt begagnad för 2 år sen och efter ett par nya stål och injustering har den gått som en klocka. Köpt till hjul då utrymmet är tight, men p.g.a dess egen vikt fungerar de fortfarande redigt bra.
Den är kompakt och smidig med tanke på dess kapacitet. Perfekt för en med garage.

Nu vet jag inte vad de ligger på i nypris men gav ca 2 500kr för min i slutändan(+ nya stål).

Det negativa är väl att remmen gärna slirar lite vid uppstart.

devizion devizion skrev:
Nu har jag inte testat hammern men äger en Moretens H410 som jag är mycket nöjd med. Inköpt begagnad för 2 år sen och efter ett par nya stål och injustering har den gått som en klocka. Köpt till hjul då utrymmet är tight, men p.g.a dess egen vikt fungerar de fortfarande redigt bra.
Den är kompakt och smidig med tanke på dess kapacitet. Perfekt för en med garage.

Nu vet jag inte vad de ligger på i nypris men gav ca 2 500kr för min i slutändan(+ nya stål).

Det negativa är väl att remmen gärna slirar lite vid uppstart.
2500kr??
Nypris är ju kring 35000kr

V vectrex skrev:
2500kr??
Nypris är ju kring 35000kr
Ibland ska man ha lite tur på blocket. Hitta en herre i Linköping som sålde en justersåg + hyvel tillsammans för 5500kr. Han hade blivit totalt nedringd och tog första bästa samtal. Justersågen fick snabbt en ny ägare då den krävde lite arbete.

Remmen ska slira i lite uppstart, vill minnas att det t.o.m. står i manualen.

Jahapp då var man hastigt o lustigt ägare till en ny hyvel. Inget superklipp men företagssåld så jag kan dra momsen o då blev det rätt överkomligt.

Nyinköpt Hammer A3-31 rikt- och planhyvel i en verkstad, visas på försäljningsannons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Grattis får man väl säga då! Blev ingen spiralkutter alltså?

V vectrex skrev:
Grattis får man väl säga då! Blev ingen spiralkutter alltså?
Nä, standardkutter.

Du får gärna ge en liten recension när du använt den ett tag!

Ola C Ola C skrev:
Jahapp då var man hastigt o lustigt ägare till en ny hyvel. Inget superklipp men företagssåld så jag kan dra momsen o då blev det rätt överkomligt
Grattis!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.