Hej,
Min gamla hydrofor rostade sönder till slut, så jag har köpt en ny 25 liters från Jula. Nu när jag ska koppla in den så observerar jag att den har en svart plastplugg i röret. Den sitter hårt och typ inuti röret som om den är tänkt att vara där, och blockerar uppenbart ingången helt. Beskrivningen tar inte upp den öht!
Finns här någon som vet ifall den ska vara kvar när jag kopplar in hydroforen, eller ska jag försöka dra bort den med våld?
Min gamla hydrofor rostade sönder till slut, så jag har köpt en ny 25 liters från Jula. Nu när jag ska koppla in den så observerar jag att den har en svart plastplugg i röret. Den sitter hårt och typ inuti röret som om den är tänkt att vara där, och blockerar uppenbart ingången helt. Beskrivningen tar inte upp den öht!
Finns här någon som vet ifall den ska vara kvar när jag kopplar in hydroforen, eller ska jag försöka dra bort den med våld?
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Det är ingen hydrofor. Det är en hydropress, den där plastgrejen ser till att blåsan inte går sönder i röranslutningen när kärlet är tomt.
Tack, den är köpt som en "hydrofor", men rätt ska vara rätt. Då låter jag plastgrejen vara kvar!
Klicka här för att svara