A Ahlsells-listpriser skrev:
Ahh fattar. Ja så kan/bör det ju vara.

Ok. Om jag ska flytta den svarta till L1. Skruvar jag ur den och flyttar till den "tomma" längst upp till höger då?
Stiften är lösa, flytta stift med tråd. Och, som nån sa, titta till så allt sitter fast.

• Gilla
Ahlsells-listpriser
  • Laddar…
Fairlane
Det kan vara en synvilla, alternativt min halvdåliga syn, men den svarta ledaren ser inte ut att vara intryckt ordentligt. Kolla så att alla kardeler är med ordentligt.

Fairlane Fairlane skrev:
Det kan vara en synvilla, alternativt min halvdåliga syn, men den svarta ledaren ser inte ut att vara intryckt ordentligt. Kolla så att alla kardeler är med ordentligt.
Tack alla. Nu har jag fått bra svar och vet hur jag ska göra.

Då jag har hunnit bli medelålders och vis så kommer jag att testa imorgon när jag är pigg i dagsljus. 😀

Lovar dock att skriva imorgon eftermiddag senast vad som hände. 👍

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Stort tack till alla i forumet. Hällen är nu inkopplad och allt funkar.

Bifogar en bild på finala lösningen om någon annan får samma problem i framtiden

Närbild av en Perilex-kontakt där kablar är anslutna. Svart kabel ansluten till L1 och en extra falsk terminal syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(jag har flyttat svart pinne till L1)

Innan jag monterade tillbaka så monterade jag en "falsk" pinne där det inte fanns någon kopplingstråd. Vet inte om det är rätt men så satt det i gamla hällen och blev lättare att trycka in i perilex dosan. :-)

Stort tack återigen!

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.