Två funderingar.
1. Har en häck (avenbok) som planterades i våras. Den var barrotad när den planterades och verkade ta sig fint i somras.
Tror ni att den kalla vintern, vi har haft flera nätter på runt minus 15-20 grader, kommer slå hårt på häcken eller är det lugnt så den ”invintrat”?
2. Har även nya häckplantor som levererades för fyra veckor sedan, innan den starka kylan. Dessa är också barrotade men har inte kunnat plantera plantorna då marken frusit sig.
Har förvarat plantorna i kartong samt kallförråd, tror ni det klarar sig tills det går att plantera? De är ju i princip kylförvarade nu.