R
Allt frid och fröjd med delen då
Då är det ( BARA ) en pump som saknas , lämpligt en som du kan ställa steglös fart på , som ska vara på röret som går till GV efter shunten , varmaste
Sen en kort fråga , har röris lämnats ett pris på installationen eller löpande , med pris nyper du till , med kom hit och sätt dit pumpen som fattas , ingen betalning får dom , annars inget märkvärdigt att få dit en själv , ett par kap och två kopplingar plus lite el

Edit Ingen varvtalsstyrning från VP bara egen inställning på den

Ja nu kommer jag inte ihåg hur offerten såg ut.
Installationsfirman tog vi in för att göra bergvärmen inkl. volymtank med förberedelser för golvvärme för ca.1 år sedan.
Nu har vi installerat golvvärmen själv och anslutit den till det stället som dom lämnade 2 kulventiler på (precis vid shunten), med orden; "Här är det sen bara att koppla in golvvärmen"
För mig är det just så, bara att koppla in golvvärmen, inte att det ska behövas extra prylar för att få det att fungera.
För dom/rörisar kanske det är självklart och att dom tyckte att den cirk.pumpen är något som ingår i golvvärmen.
Men, nu är det som det är, får kolla offerten bara så att vi inte betalat för en cirk.pump vi inte fått, för tyvärr så var det ju inte ett klockrent arbete från installationsfirman.
Jättefina installationer, men dålig kommunikation, fruktansvärt långdragen borrning och man säger att man är klar, men jag kommer hem för att upptäcka att det är iskallt inne, felsöker lite stressat och hittar att dom inte öppnat avstängningarna under och ovan cirk.pumpen...

• Gilla
Skogsbysen
  • Laddar…
R
Tror inte att det går att göra något åt det hela , du har fått en anslutningspunkt med två rör och info om att här kan du koppla på .
Shunten på plats OK men ingen mer , det tillhör GV , men eftersom ni satt in GV själva och kopplat på , så är det bara att koppla loss röret på varma sidan , kapa och koppla in , den kan sitta var som helst på varma röret ,där det finns en lämpligt plats Pumpen kan drivas med sladd och stickpropp tills nästa gång en elektriker behövs som kan göra en fast installation

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.