Är det någon som kollat närmare/testat på devwalts nya enhandsfräs D26200? Finns även med tillbehör, instickstillsats och lite annat. Jag tycker den ser intressant ut för pengarna. Runt 1600 + frakt från toolstop för grundutförande.

http://www.dewalt.se/newproducts/
 
S
ska du köpa den? isåfall har du användning för den?
 
Tycker den verkar lite intressant som enhandsfräs som också går att bygga på för lite andra typer av arbete än kantfräsning.

Om jag har användning? Ja, varför skulle jag inte ha det? Trimmade till kanter på gardreobsdörrar (MDF) med Bosch variant GKF600 i helgen. Hur menar du med frågan?

Såg Dewalten och tyckte att den såg intressant ut, och kanske bättre att satsa på än Boschen. Jag har inga stora behov så därav tänkte jag att Dewalten kunde vara lämplig.
 
S
men satsa på den då. :-)
är bara dom två frågorna du behöver tänka på.
sen kan du tycka att den är skit bra medans en annan tycker den är kass
 
hehe, sant iofs... Men det är alltid trevligt att höra om andras eventuella erfarenheter om en produkt men är intresserad av. Känns som en av grundideerna med ett forum på internet där man utbyter erfarenheter och ger tips tycker jag :-)
 
S
men jag försöker ju få dig att köpa den så du kan testa den :-)
 
SBH skrev:
ska du köpa den? isåfall har du användning för den?
Svårt att tänka sig en fräs i det segmentet som man inte har användning för.:D
 
Mr Handyman skrev:
Svårt att tänka sig en fräs i det segmentet som man inte har användning för.:D
Ja en sån i varje hand så är jag nöjd en stund iaf. d^_^b
 
Jag har lilla Boschen och det som verkligen retar gallfber på mig är höjdinställningen.. Ser ut att vara precis samma lösning på DeWalten. Vad tänker ni?
 
slacker skrev:
Jag har lilla Boschen och det som verkligen retar gallfber på mig är höjdinställningen.. Ser ut att vara precis samma lösning på DeWalten. Vad tänker ni?
Är inte helt hemma här, men på Boshen slutar väl foten uppåt med en klämhylsa, som på dito Makita?

Den här ser mer ut som en klassisk fixed base? Är det en ring som man skruvar på här?
 
Så har jag också tolkat det. Efter att ha sett din fina gamla fräs Mr Handyman så är jag rätt säker på att det kan ge väldigt bra precision i höjdinställningen.
 
phl skrev:
Så har jag också tolkat det. Efter att ha sett din fina gamla fräs Mr Handyman så är jag rätt säker på att det kan ge väldigt bra precision i höjdinställningen.
I hate to say it, men den höjdjusteringen är den smidigaste jag sett på en fräs hittills. Det har väl mycket att göra med att det inte fjädrar emot när man ska ändra höjden eftersom det inte är en insticksfräs/plunge router. Kan också tänkas att det blir ännu bättre med lite Silbergleit.

Tillägg: Det är en gammal Stanley.
 
Redigerat:
S
kan bara säga ett makita "is the shit" har haft min i mer än tio år. används dagligt.
aldrig något krångel
 
SBH skrev:
kan bara säga ett makita "is the shit" har haft min i mer än tio år. används dagligt.
aldrig något krångel
Vad heter Makitas motsvarighet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.