9 412 läst ·
41 svar
9k läst
41 svar
Ny fräs från dewalt D26200
Sida 1 av 3
Medlem
· Västernorrland
· 152 inlägg
Är det någon som kollat närmare/testat på devwalts nya enhandsfräs D26200? Finns även med tillbehör, instickstillsats och lite annat. Jag tycker den ser intressant ut för pengarna. Runt 1600 + frakt från toolstop för grundutförande.
http://www.dewalt.se/newproducts/
http://www.dewalt.se/newproducts/
Medlem
· Västernorrland
· 152 inlägg
Tycker den verkar lite intressant som enhandsfräs som också går att bygga på för lite andra typer av arbete än kantfräsning.
Om jag har användning? Ja, varför skulle jag inte ha det? Trimmade till kanter på gardreobsdörrar (MDF) med Bosch variant GKF600 i helgen. Hur menar du med frågan?
Såg Dewalten och tyckte att den såg intressant ut, och kanske bättre att satsa på än Boschen. Jag har inga stora behov så därav tänkte jag att Dewalten kunde vara lämplig.
Om jag har användning? Ja, varför skulle jag inte ha det? Trimmade till kanter på gardreobsdörrar (MDF) med Bosch variant GKF600 i helgen. Hur menar du med frågan?
Såg Dewalten och tyckte att den såg intressant ut, och kanske bättre att satsa på än Boschen. Jag har inga stora behov så därav tänkte jag att Dewalten kunde vara lämplig.
Medlem
· Västernorrland
· 152 inlägg
hehe, sant iofs... Men det är alltid trevligt att höra om andras eventuella erfarenheter om en produkt men är intresserad av. Känns som en av grundideerna med ett forum på internet där man utbyter erfarenheter och ger tips tycker jag 
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Den har fått goda omdömen på SMC. bland annat i den här tråden:
http://www.sawmillcreek.org/showthread.php?160123-Bosch-Colt-Vs-new-DeWalt-DWP611-compact-router
http://www.sawmillcreek.org/showthread.php?160123-Bosch-Colt-Vs-new-DeWalt-DWP611-compact-router
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Är inte helt hemma här, men på Boshen slutar väl foten uppåt med en klämhylsa, som på dito Makita?slacker skrev:
Den här ser mer ut som en klassisk fixed base? Är det en ring som man skruvar på här?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
I hate to say it, men den höjdjusteringen är den smidigaste jag sett på en fräs hittills. Det har väl mycket att göra med att det inte fjädrar emot när man ska ändra höjden eftersom det inte är en insticksfräs/plunge router. Kan också tänkas att det blir ännu bättre med lite Silbergleit.phl skrev:
Tillägg: Det är en gammal Stanley.
Redigerat: