Jag överger den nya brytaren. Jag tänkte sätta dit en extern istället. Nån som vet en extern enhet som kan bryta belsyning och ha ett vred som ställer fläkten intyp tre nivåer?
Hand håller en elanslutning med flera färgade kablar mot en oskarp bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då är det väl enklare att löda dit den nya?
Den har ju alla funktioner som behövs och du skriver ju även att du har koll på var trådarna ska någonstans.

Den enda som kan fungera som jag vet är Kraus & Naimer som finns i oändliga funktioner. Blir nog kanske lyse första knäppet och steg 1 -2 - 3 sedan. Sen om den kan få plats är en annan sak. Men för att få till det så ring dom 08 97 00 80

Jag behöver inte ha brytaren på gamla stället, jag kan sätta den rakt på väggen om det är så

För att koppla den så måste man nog veta vilka tampar som går till vad. Kan vara knepigt om man inte hittar ett schema. Sitter det någon transformator. en sådan har flera utgångar och ger olika spänningar till motorn eller så är det flera olika lindningar i den

Är ganska desperat då kag inte kan byta hela fläkten då den är integrerad i en kökslösning. En brytare för ljuset och en regulator för fläkten intre steg hade varit guld

Men den du har köpt, kan du inte sätta den i en lämplig kapsling?

Nae finns ingen kappsling. Hade velat ha nått på väggen eller uppe vid fläkten

Har du kvar den gamla brytaren?
Det bör inte vara svårt att reda ut funktionen hos den gamla och jämföra mot den nya.
Det talar om hur kontakten är kopplad, och om det öht går att byta mot den nya.
Men så långt har du kanske redan kommit?
Är det praktisk hjälp med lödning som fortfarande stoppar eller?

Återkommer senare idag, ska se om de går att limma

Jag lyckades laga den gamla brytaren. Men för framtiden, skulle brytaren i länken ovan fungera tror ni?

Produkten du länkar till är en dimmer och lär inte kunna ersätta brytaren du har visat, inte på något enkelt sätt i alla fall.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.