Nespresso har uppfunnit en ny sorts kaffemaskin som, oavsett kaffesort och storlek, ger flera centimeter tjockt lödder ovanpå kaffet. För den som gillar den typen av moderniteter, eller dricker ljummet kaffe på tunnelbanan ur en så där amerikamugg med barnpip, är maskinen nog perfekt. För mig som bara vill ha en kopp kaffe och får kväljningar av det där täta, tjocka guinnesliknande lagret ovanpå är den helt oanvändbar.

Så här ser den ut
Nespresso kaffemaskin med kopp fylld av kaffe med tjockt skumlager, samt tre kaffekapslar i olika färger bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så här blir det om man gör en 230 ml kaffe i en mugg som rymmer 270 ml.
Kaffemaskin brygger 230 ml kaffe med tjockt lödder som rinner över kanten på en metallmugg märkt "PARKSIDE".
Skapa konto

Som sagt helt ny och funkar nog tyvärr precis som den ska. Finns för avhämtning i Vallentuna tills sophämtarna kommer på torsdag.

• Haha
  • Älska
SvanteC och 11 till
  • Laddar…
Fairlane
Hep Hep skrev:
Nespresso har uppfunnit en ny sorts kaffemaskin som, oavsett kaffesort och storlek, ger flera centimeter tjockt lödder ovanpå kaffet. För den som gillar den typen av moderniteter, eller dricker ljummet kaffe på tunnelbanan ur en så där amerikamugg med barnpip, är maskinen nog perfekt. För mig som bara vill ha en kopp kaffe och får kväljningar av det där täta, tjocka guinnesliknande lagret ovanpå är den helt oanvändbar.

Så här ser den ut
[bild]

Och så här blir det om man gör en 230 ml kaffe i en mugg som rymmer 270 ml.
[bild]

Som sagt helt ny och funkar nog tyvärr precis som den ska. Finns för avhämtning i Vallentuna tills sophämtarna kommer på torsdag.
Har du inte redan fått napp så kan jag hämta den idag.

Fairlane Fairlane skrev:
Har du inte redan fått napp så kan jag hämta den idag.
Du är så välkommen. Min tanke var att sörpla koffeinsvagt/fritt kaffe på kvällarna i snickeriet, så det finns lite sånt kaffe med i dealen.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Hep Hep skrev:
Du är så välkommen. Min tanke var att sörpla koffeinsvagt/fritt kaffe på kvällarna i snickeriet, så det finns lite sånt kaffe med i dealen.
Du har PM
Tänkte att vi får bestämma tid och plats. 🙂

Hep Hep skrev:
Koffeinfritt kaffe, somliga straffar gud omedelbart.

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
Koffeinfritt kaffe, somliga straffar gud omedelbart.
Japp. Min bild också. Koffeinfritt kaffe hör till samma grupp av elände som fettfri majonäs, isterband light, alkoholfritt vin och liknande. Vill man inte ha något så kan man skippa det, i stället för att hitta på en massa mesvarianter.

Eller vänta förresten - det var ju så jag tyckte när jag också var en trött gubbe med förlegade åsikter.

Nuförtiden är koffeinfritt kaffe lika gott eller äckligt, vad man nu tycker, som kaffe med koffein. Det jag dricker är fylligt, ganska starkt expressbryggt lungo från Illy eller Lucaffe i Italien. Amerikanskt blask avskyr jag. Fram till någon gång på eftermiddagen med koffein och efter det utan. Jag har mer än en gång tagit fel och inte märkt någon skillnad. Så för mig gör inte koffeinfritt att jag missar något, utan att jag kan dricka ännu mer kaffe. Om just det sista är så smart kan vi diskutera någon annan gång.

Nästa gång du kommer förbi får du kaffe. Efteråt får du säga om det var med eller utan. Skulle du pricka rätt, finns det i och för sig en risk att jag ljuger för att rädda ansiktet.

Burk med Nescafé Lyx snabbkaffe, fyllig och balanserad smak, mellanmörkrost.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.