Nespresso har uppfunnit en ny sorts kaffemaskin som, oavsett kaffesort och storlek, ger flera centimeter tjockt lödder ovanpå kaffet. För den som gillar den typen av moderniteter, eller dricker ljummet kaffe på tunnelbanan ur en så där amerikamugg med barnpip, är maskinen nog perfekt. För mig som bara vill ha en kopp kaffe och får kväljningar av det där täta, tjocka guinnesliknande lagret ovanpå är den helt oanvändbar.
Så här ser den ut
Och så här blir det om man gör en 230 ml kaffe i en mugg som rymmer 270 ml.
Som sagt helt ny och funkar nog tyvärr precis som den ska. Finns för avhämtning i Vallentuna tills sophämtarna kommer på torsdag.
Så här ser den ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som sagt helt ny och funkar nog tyvärr precis som den ska. Finns för avhämtning i Vallentuna tills sophämtarna kommer på torsdag.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Har du inte redan fått napp så kan jag hämta den idag.Hep skrev:
Nespresso har uppfunnit en ny sorts kaffemaskin som, oavsett kaffesort och storlek, ger flera centimeter tjockt lödder ovanpå kaffet. För den som gillar den typen av moderniteter, eller dricker ljummet kaffe på tunnelbanan ur en så där amerikamugg med barnpip, är maskinen nog perfekt. För mig som bara vill ha en kopp kaffe och får kväljningar av det där täta, tjocka guinnesliknande lagret ovanpå är den helt oanvändbar.
Så här ser den ut
[bild]
[bild]
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 770 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 770 inlägg
Japp. Min bild också. Koffeinfritt kaffe hör till samma grupp av elände som fettfri majonäs, isterband light, alkoholfritt vin och liknande. Vill man inte ha något så kan man skippa det, i stället för att hitta på en massa mesvarianter.I ivp skrev:
Eller vänta förresten - det var ju så jag tyckte när jag också var en trött gubbe med förlegade åsikter.
Nuförtiden är koffeinfritt kaffe lika gott eller äckligt, vad man nu tycker, som kaffe med koffein. Det jag dricker är fylligt, ganska starkt expressbryggt lungo från Illy eller Lucaffe i Italien. Amerikanskt blask avskyr jag. Fram till någon gång på eftermiddagen med koffein och efter det utan. Jag har mer än en gång tagit fel och inte märkt någon skillnad. Så för mig gör inte koffeinfritt att jag missar något, utan att jag kan dricka ännu mer kaffe. Om just det sista är så smart kan vi diskutera någon annan gång.
Nästa gång du kommer förbi får du kaffe. Efteråt får du säga om det var med eller utan. Skulle du pricka rätt, finns det i och för sig en risk att jag ljuger för att rädda ansiktet.
Klicka här för att svara