Jag ska byta färg på kakelfogar och också på silikonfogar för att få samma färg.
Frågan gäller silkonfogarna. Kan jag lägga den nya mörkare silikonfogen ovanpå den gamla, om den gamla är fräsch?
Eller måste jag först ta bort den gamla silikonfogen? Frågan är då hur? Har googlat mig till att jag först kan använda en kniv och sedan skrapa sidorna rena för att avsluta med aceton. Är det så noga?
Frågan gäller silkonfogarna. Kan jag lägga den nya mörkare silikonfogen ovanpå den gamla, om den gamla är fräsch?
Eller måste jag först ta bort den gamla silikonfogen? Frågan är då hur? Har googlat mig till att jag först kan använda en kniv och sedan skrapa sidorna rena för att avsluta med aceton. Är det så noga?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bryta roslagsmahogny med järnoxidsvart linoljefärg
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur får man snygga övergångar på fasaden där färgen skiljer sig.
Fasad -
Färgen från nymålat yttertak flagnar av
Hantverkare -
Måla om stall, få bort gammal färg och välja ny
Färg, Måla & Tapetsera -
Nyslipad&lackad stavparkett - färgskiftningar där tejp för heltäckningsmatta suttit.
Golv