Hej!

Har köpt ett hus som är byggt 1967. Elen är original vilket gör att det är hög tid att byta ut den. Ska även göra en del andra renoveringar. Där jag ska bygga ny väggar så tänkte jag dra ny kanslisation och sätta nya apparatdosor och kopplingsdosor.

Men de flesta väggar inkl ytterväggar ska jag behålla och lägga 6 mm renoveringsgips på men vill ha ny el till dessa. Hur går jag tillväga kan man behålla de gamla pansarrören och apparatdosorna eller måste man riva ner allting?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.