Ska dränera om huset. Byggt 1939. Har fått offert på 129 950kr (inkl Rot 44 löpmeter). I offerten står det bla att dom kommer tvätta grunden å ev laga sprickor å hål för att sedan lägga på ett lager kallasfalt. Å på det prodrän å allt som hör där till. Är det korrekt att lägga på kallasfalt?

Redigerat:
Jag vill minnas att det var någon form av tätmembran i skarven mellan plattan och väggen. Det skulle även gjutas en kil för avrinning. Så kallafalt ska det nog inte vara och inte hela vägen upp för då hindras uttorkningen av väggen.

130 tusen för 44 m efter ROT låter klart i överkant. Jag har 46 löpmeter runt mitt hus och har en offert på strax över 70 tusen efter ROT avdrag med 10 cm Ignucell skivor runt om.

Ny kallasfalt behövs inte, men som nämnt tätning vid sulan och strax ovanför.

Som sagt det kan vara ett missförstånd, kallasfalten var kanske bara tänkt på sulan och en bit upp. Annars låter det fel.

Dety är väl tom. så att man brukar ta bort eller punktera bef. asfalt.

fusion skrev:
130 tusen för 44 m efter ROT låter klart i överkant. Jag har 46 löpmeter runt mitt hus och har en offert på strax över 70 tusen efter ROT avdrag med 10 cm Ignucell skivor runt om.

Ny kallasfalt behövs inte, men som nämnt tätning vid sulan och strax ovanför.
Svårt att jämföra priser utan att veta hur det ser ut på plats. Många saker påverkar priset! Dräneringsdjup, trappor, terasser, tillgänglighet, träd å buskar kanske ska flyttas på och planteras igen osv. Man kan inte bara jämföra löpmetrar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.