30 526 läst ·
42 svar
31k läst
42 svar
Ny diskmaskin diskar inte rent (vattenledningar?)
Hej.
Tar upp en gammal tråd. Har en Husqvarna QB5180W som inte diskar rent i överkorgen. Då jag misstänker att inte spolarm som sitter på undersidan av övre korgen går som den ska så har jag bytt tätning i bakänden av spolröret och satt ditt en gummibit fram på korgen så den troligen ska pressas mot bakväggen. Ser inga stora förbättringar på diskresultatet. Pratat med 2 åf men dom har inte någon annan ide än att köpa ny maskin. Det stående svaret hos dessa. Någon som har en bra ide här. Spolarmarna och silarna är rengjorda.
Tar upp en gammal tråd. Har en Husqvarna QB5180W som inte diskar rent i överkorgen. Då jag misstänker att inte spolarm som sitter på undersidan av övre korgen går som den ska så har jag bytt tätning i bakänden av spolröret och satt ditt en gummibit fram på korgen så den troligen ska pressas mot bakväggen. Ser inga stora förbättringar på diskresultatet. Pratat med 2 åf men dom har inte någon annan ide än att köpa ny maskin. Det stående svaret hos dessa. Någon som har en bra ide här. Spolarmarna och silarna är rengjorda.
Är det något du är säker på? Kan man kolla det enkelt på något vis? Vet inte om det är värt att kosta på en 10 år gammal maskin som gått minst en gdisk per dag.
Säker kan man inte vara. Och jag är inte diskmaskinsreparatör.
Men om allt är rent på vägen dit, så tyder det på att trycket inte är som det bör.
Och då är pumpen en rätt så viktig del i kedjan.
10år är rätt bra, men dagens maskiner
Men om allt är rent på vägen dit, så tyder det på att trycket inte är som det bör.
Och då är pumpen en rätt så viktig del i kedjan.
10år är rätt bra, men dagens maskiner
Tveksam om det är värmen för allt i underkorgen är rent men glasen som står utmed långsidorna i överkorgen blir inte helt rena. Troligen så ställer sig alltid spolarmen ut och in. Electroluxaren skriver att det borde ge en felkod. Vad är det för felkod. Förr så inbillar jag mig att man hörde ett brus, som att pumpen ökade trycket under diskningen, men det hörs inget sånt nu. Kan det stämma?
larsdavid skriver att det aldrig ska bli en Husqvarna mer men jag har fått för mig att detta egentligen är en AEG med Husqvarna emblem.
larsdavid skriver att det aldrig ska bli en Husqvarna mer men jag har fått för mig att detta egentligen är en AEG med Husqvarna emblem.
Har gjort exakt samma sak som du gjorde på min maskin, dvs bytt tätningen till spolarmen men ingen skillnad för mig heller. Har alltid haft en bra känsla för Electrolux/husqvarna men efter att ha alla mina vitvaror i köket från dem så har jag det icke längre. Fått köpa en hel del reservdelar som man kan tycka inte skall gå sönder efter 2 års användande...
Klicka här för att svara