Bytte dimmer till mina 9 st led-lampor ovan diskbänken. Tog med den gamla som inte längre fungerar och fick hjälp om att köpa en av samma märke. Men den nya som enl specen borde funka stryper ljuset, det blir alltså mörkare nu på max än med den tidigare dimmern. Vad är det för fel?

Hade en Schneider SBD315RC 20-315 w
Kölpte en Schneider wde002306 0-370 w art 13607 52

Vad ska jag göra? Vilken ska jag ha?
Är denna bättre art 1370602
 
E
K Karriärmamman skrev:
Bytte dimmer till mina 9 st led-lampor ovan diskbänken. Tog med den gamla som inte längre fungerar och fick hjälp om att köpa en av samma märke. Men den nya som enl specen borde funka stryper ljuset, det blir alltså mörkare nu på max än med den tidigare dimmern. Vad är det för fel?

Hade en Schneider SBD315RC 20-315 w
Kölpte en Schneider wde002306 0-370 w art 13607 52

Vad ska jag göra? Vilken ska jag ha?
Är denna bättre art 1370602
Jag brukar returnera prylar som inte funkar.
Där brukar finnas en inställning för lägstanivå samt bättre möjlighet att dimma små laster om neutralledare ansluts.

Men egentligen ska det ju bara fungera, teknikens utveckling ska gå framåt och inte bakåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.