1 964 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ny anslutning till skorsten vid pannbyte.
Hej!
Har tidigare ställt lite frågor här om ett pannbyte jag ska utföra. Har nu hittat en begagnad atmos dc30 panna.
Den befintliga pannan som ska bytas ut har rökrörsanslutningen rakt upp och vinklas därifrån in i skorsstenen. Atmos pannan har sin anslutning bakåt. Så min fråga är hur det blir med sotlucka på röret?
Har bara erfarenhet av pannor med anslutningen uppåt.
Har även funderingar över den tryckande fläkten som sitter i denna atmos panna. Har noterat att det sitter en sugande fläkt i de nyare pannorna. Vad är för o nackdelarna?
Har tidigare ställt lite frågor här om ett pannbyte jag ska utföra. Har nu hittat en begagnad atmos dc30 panna.
Den befintliga pannan som ska bytas ut har rökrörsanslutningen rakt upp och vinklas därifrån in i skorsstenen. Atmos pannan har sin anslutning bakåt. Så min fråga är hur det blir med sotlucka på röret?
Har bara erfarenhet av pannor med anslutningen uppåt.
Har även funderingar över den tryckande fläkten som sitter i denna atmos panna. Har noterat att det sitter en sugande fläkt i de nyare pannorna. Vad är för o nackdelarna?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jodå har varit inne på det med..Men fick tanken att sätta en 90 gradare då jag har ett par liggandes o skräpa...Men kan hålla med dig att det vore bäst att ta ett nytt hål. Snyggare om inte annat om man nu ska se det på det viset..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden