15 808 läst ·
43 svar
16k läst
43 svar
Ny 400v spis hur koppla periflex
possum77 skrev:
OK, eftersom Nolla skall saknas både på gammal och ny spis så skall jag inte kunna mäta 230 volt där?
Som tidigare sagts i tråden, mellan valfri kombination av L1, L2 och L3 ska det vara 400V. Mellan N (om den är ansluten) och L1, L2, L3 ska det vara 230 V. Instrumentet ska vara inställt på AC 600V. Var försiktig när du mäter!C cameljointen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tackar! Enligt gruppsäkringsschemat så har jag 3x10A säkringar till uttaget. 2,5mm areapossum77 skrev:
mätt nu:possum77 skrev:
400v mellan L1,L2,L3
men får 230 mellan L1,L2,L3 och jord. Är det rätt?
Ja det är skumt. Enligt den information du gett borde det fungera. Går proppen direkt du sätter i sladden så är det ju kortslutning, det var därför jag misstänkte spiskabeln. Är du säker på att spisen är hel?C cameljointen skrev:
