50 091 läst ·
204 svar
50k läst
204 svar
Nu börjar resan mot nytt kök
Fick fixat till så att vi har ett bättre provisoriskt kök
Så har får det vara över jul och nyår
Fick på golvvärmen och börjar torka ut betongen efter ett samtal med cementa
Tydligen gör det inget för betongen om man sätter värme på den efter en vecka så länge man kan stå ut med kosmetiska sprickor
Däremot får man ner fukthalten bra mycket fortare
Sedan ett par avfuktare på detta så
Så har får det vara över jul och nyår
Fick på golvvärmen och börjar torka ut betongen efter ett samtal med cementa
Tydligen gör det inget för betongen om man sätter värme på den efter en vecka så länge man kan stå ut med kosmetiska sprickor
Däremot får man ner fukthalten bra mycket fortare
Sedan ett par avfuktare på detta så
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Idag gick jag och en vän på och började riva en del av den bärande väggen
Imorgon ska limträbalken i
Imorgon ska limträbalken i
Tyvärr så trillade plasten ner när vi rev så det blir att städa hela huset från puts damm i helgen
Ja dammigt kan man säga ca 1,5 mm damm på allt på hela bottenplan
Min helg har varit räddad om man säger så
Men frun tog det med ro den enda kommentaren var ” Du vet hur man städar”
Balken är 315 *66 gånger 2 bara för att få samma tjocklek som väggen plus att jag hade tillräckligt till det då jag fick köpa en 6 meters plus en 115 limträ pelare som den vilar på
Skulle räcka med 90 pelare men det hade sett löjligt ut
Pelaren fick det bli för att väggen till badrummet är bara enkel Sten och badrummet är nyrenoverat så var inte så sugen på att göra ett hål i väggen tror att jag kommer att mörkbetsa balk och pelare men det är frugan som har sista ordet om detta
Min helg har varit räddad om man säger så
Men frun tog det med ro den enda kommentaren var ” Du vet hur man städar”
Balken är 315 *66 gånger 2 bara för att få samma tjocklek som väggen plus att jag hade tillräckligt till det då jag fick köpa en 6 meters plus en 115 limträ pelare som den vilar på
Skulle räcka med 90 pelare men det hade sett löjligt ut
Pelaren fick det bli för att väggen till badrummet är bara enkel Sten och badrummet är nyrenoverat så var inte så sugen på att göra ett hål i väggen tror att jag kommer att mörkbetsa balk och pelare men det är frugan som har sista ordet om detta
Varit lite stiltje på uppdateringarna men nu är elen dragen fönsterna höjda och den uppreglade väggen och taket gipsat kom på mig själv att jag har varit dålig på att ta foto men här kommer några
Allt är gipsat nu ska jag bara laga väggen i vardagsrummet sedan vi rev
Nästa vecka kommer målaren det är en av få grejor jag inte ger mig på själv mest för att det är så djävla tråkigt
Fick hämtat köksfläkten i går oxå trevlig stilren historia
Dessutom var jag och frun och beställde ny soffa
Så nästa vecka blir det att riva upp golvet i vardagsrummet så att vi kan få samma golv i vardagsrum och kök
Försöker låta bli och tänka på om jag fick med all el som jag skulle
Vi får hoppas det
Nästa vecka kommer målaren det är en av få grejor jag inte ger mig på själv mest för att det är så djävla tråkigt
Fick hämtat köksfläkten i går oxå trevlig stilren historia
Dessutom var jag och frun och beställde ny soffa
Så nästa vecka blir det att riva upp golvet i vardagsrummet så att vi kan få samma golv i vardagsrum och kök
Försöker låta bli och tänka på om jag fick med all el som jag skulle
Vi får hoppas det