50 091 läst ·
204 svar
50k läst
204 svar
Nu börjar resan mot nytt kök
Rummet blir rätt så stort
Min nästkusin som är håltagare kom på besök och gjorde hål för tilluften till kaminen
Lite svordomar för granit sockeln är 400 mm tjock
Min nästkusin som är håltagare kom på besök och gjorde hål för tilluften till kaminen
Lite svordomar för granit sockeln är 400 mm tjock
Ja jag tycker oxå att det ska bli kul och se fortsättningenT Thord58 skrev:
Målet är att köket ska monteras v5
Ska bli skönt när golvet är gjutet
Då har man kommit i mål med första etappen då blir det en liten mini semester till Tyskland med frun sedan ska jag jobba en vecka så får betongen bränna i fred
Plus att man kan komma in i andra delen av huset utan att gå runt om eller vandra genom sandlådan även om hunden uppskattar det
Så markduk och 4 kubik makadam inne imorgon ska isolering på och golvvärme läggas 
Använder kvällen till att titta på vitvaror
Vilken djungel känns som om allt är likvärdigt
Ni som vet är där något fabrikat som man ska akta sig för eller är det i stort sätt samma
Har bestämt sedan länge att vi ska ha en takintegrerad fläkt
Men resten är fortfarande ett frågetecken
Vilken djungel känns som om allt är likvärdigt
Ni som vet är där något fabrikat som man ska akta sig för eller är det i stort sätt samma
Har bestämt sedan länge att vi ska ha en takintegrerad fläkt
Men resten är fortfarande ett frågetecken
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Så 300 frigoliten på
varmvatten och värme spårat i mellan lagret
Fick även ner tilluften och rör till framtida vattenmantlad kamin
Golvvärme lagt ska provtryckas imorgon
Armeringsnät på ska najas ihop i morgon
Morgondagen blir lite småfix inne och röja undan allt skit i trädgården och köra detta till tippen
Hoppas att inte vinden vänder för då kanske jag inte behöver köra till tippen då ligger all frigolit spill på motorvägen
Ska även sätta en stående frigolit mot ytterväggen för att bryta köldbryggan den är färdigsågad och väntar på montage
Hade velat ställa den innan resten av frigoliten men grunden sticker ut nästan 150 mm så det fick bli så här
Får ju säga att det har varit en givande dag
Precis satt mig ner i soffan och öppnat en öl
Känns riktigt bra

Tyvärr kunde jag inte få betong förens på fredag men men
Trädstocken som står lutad mot väggen på sista bilden satt som balk ovanför dörren i väggen vi rev tänkte göra om den till taklampa över köksbordet har den suttit i huset över hundra år är det synd att kasta ut den
varmvatten och värme spårat i mellan lagret
Fick även ner tilluften och rör till framtida vattenmantlad kamin
Golvvärme lagt ska provtryckas imorgon
Armeringsnät på ska najas ihop i morgon
Morgondagen blir lite småfix inne och röja undan allt skit i trädgården och köra detta till tippen
Hoppas att inte vinden vänder för då kanske jag inte behöver köra till tippen då ligger all frigolit spill på motorvägen
Ska även sätta en stående frigolit mot ytterväggen för att bryta köldbryggan den är färdigsågad och väntar på montage
Hade velat ställa den innan resten av frigoliten men grunden sticker ut nästan 150 mm så det fick bli så här
Får ju säga att det har varit en givande dag
Precis satt mig ner i soffan och öppnat en öl
Känns riktigt bra
Tyvärr kunde jag inte få betong förens på fredag men men
Trädstocken som står lutad mot väggen på sista bilden satt som balk ovanför dörren i väggen vi rev tänkte göra om den till taklampa över köksbordet har den suttit i huset över hundra år är det synd att kasta ut den
Känns sjukt att det bara är 9 dagar sedan jag rev köket och 13 sedan jag rev matrummet
Men frun är redan trött på att inte ha ett kök
Men frun är redan trött på att inte ha ett kök
Kom på att jag skulle förbereda till golvvärme till vardagsrummet så jag fick petat ner det
Skyfflat jord och tegel och kört många vändor till tippen
Men det är bra då sover man gott i natt
Betongbilen kommer kl 7 imorgon bitti
Allt är förberett
Fick även gjort en lättare form till fundament till värmepumpen med stenkista för dräneringen
Skyfflat jord och tegel och kört många vändor till tippen
Men det är bra då sover man gott i natt
Betongbilen kommer kl 7 imorgon bitti
Allt är förberett
Fick även gjort en lättare form till fundament till värmepumpen med stenkista för dräneringen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Ja jag kollade in ditt projekt det var inga dåliga stenar du hittadeB b8q skrev:
Jag hade gott mått med höjden så jag grävde en grop och puttade ner mina istället
Hur blev det när det blev klart
Nu är det gjutet och klart
Så då var delmål 1 uppfyllt några varv till tippen i morgon sedan tar tar jag ledigt från projektet ett tag så betongen får ligga och bränna ifred
På måndag bär det av till julmarknad i Lübeck med svärföräldrarna
Det är en rolig stad att gå och titta på gamla hus i

Sen blir det plåtning av skorstenen som står på agendan och lite målning
På måndag bär det av till julmarknad i Lübeck med svärföräldrarna
Det är en rolig stad att gå och titta på gamla hus i