2 495 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Nu behöver jag HJÄLP
Hej på er där ute!
Alla verkar ha så himla bra smak, så nu ber jag om hjälp! Jag har ett IKEA-kök med Tidaholmluckor, ekgolv och bänkskivor i.....jag just det, det är här problemet kommer in, vad ska jag ha för bänkskivor ???
Jag bestämde mig tidigt för att ha vita vitvaror, så det har jag satt in, jag har vitt rektangulärt kakel ovanför diskbänk och bakom fläkten (nåja den tänkta fläkten) har jag kaklat upp till taket. Köket går alltså i ek och vitt. Just nu har jag mina gamla bänkskivor, för att överhuvudtaget kunna använda köket, i väntan på att komma på vilken bänkskiva som är snyggast. Nu 3 MÅNADER senare inser jag att jag behöver hjälp.
Jag vill inte har "granitlook" och inte vita bänkar. "Måste" bänkskivorna bryta av, eller kan man ha ekgolv, ekluckor och ekskivor. Till saker hör att jag kommer inte att ha några överskåp där bänkskivorna är. Då tänkte jag att det kanske inte gör så mycket om det blir ek+ek+ek.... :-/
Finns det någon som kan tipsa mig!
mvh Carin
Alla verkar ha så himla bra smak, så nu ber jag om hjälp! Jag har ett IKEA-kök med Tidaholmluckor, ekgolv och bänkskivor i.....jag just det, det är här problemet kommer in, vad ska jag ha för bänkskivor ???
Jag bestämde mig tidigt för att ha vita vitvaror, så det har jag satt in, jag har vitt rektangulärt kakel ovanför diskbänk och bakom fläkten (nåja den tänkta fläkten) har jag kaklat upp till taket. Köket går alltså i ek och vitt. Just nu har jag mina gamla bänkskivor, för att överhuvudtaget kunna använda köket, i väntan på att komma på vilken bänkskiva som är snyggast. Nu 3 MÅNADER senare inser jag att jag behöver hjälp.
Jag vill inte har "granitlook" och inte vita bänkar. "Måste" bänkskivorna bryta av, eller kan man ha ekgolv, ekluckor och ekskivor. Till saker hör att jag kommer inte att ha några överskåp där bänkskivorna är. Då tänkte jag att det kanske inte gör så mycket om det blir ek+ek+ek.... :-/
Finns det någon som kan tipsa mig!
mvh Carin
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Skulle personligen inte vilja ha ek-ek-ek
, det är trivsamt med ett väl valt avbrott, till dina luckor så passar en antracitgrå bänkskiva utmärkt, spec. då du valt ett vitt kakel.
Det här tycker jag personligen är en utmärkt kombination
, 'Virrvarr' i antracitgrå med en kantlist som är lite modernare i stilen men har ek som ena komponenten.
MVH//Christina.
Bänkskiva i laminatmönster formgivet av Sigvard Bernadotte.

Med kantlist, typ den andra eller tredje nerifrån med ek som ett av träslagen+ ngt ljusare (ask?).

Det här tycker jag personligen är en utmärkt kombination
MVH//Christina.
Bänkskiva i laminatmönster formgivet av Sigvard Bernadotte.

Med kantlist, typ den andra eller tredje nerifrån med ek som ett av träslagen+ ngt ljusare (ask?).

Hmm, inte alls tokigt. Jag har tittat på mörka bänkar tidigare, men alla jag hittat hittills har haft olika stenmönster, vilket inte tilltalat mig. Det här är ju något helt annat.
Mina vita vitvaror kommer inte att se malplacerade ut? Jag menar rostfritt och mörka bänkskivor är ju succé, men funkar det även med vitt....
Vart någonstans hittar jag denna bänkskiva?
mvh Carin
Mina vita vitvaror kommer inte att se malplacerade ut? Jag menar rostfritt och mörka bänkskivor är ju succé, men funkar det även med vitt....
Vart någonstans hittar jag denna bänkskiva?
mvh Carin
Finns hos dom flesta stora kökstillverkare, vet att jag sett den på hth, men kanske även finns hos IKEA.
Personligen får jag 70-talsrysningar så det visslar om det , men, men det är ju min huvudvärk.......
Personligen får jag 70-talsrysningar så det visslar om det , men, men det är ju min huvudvärk.......
Jag tycker inte att vita maskiner ser det minsta malplacerade ut, du har ju vitt kakel och det ser ju inte alls malplacerat ut, tvärtom helt perfektahlback skrev:Hmm, inte alls tokigt. Jag har tittat på mörka bänkar tidigare, men alla jag hittat hittills har haft olika stenmönster, vilket inte tilltalat mig. Det här är ju något helt annat.
Mina vita vitvaror kommer inte att se malplacerade ut? Jag menar rostfritt och mörka bänkskivor är ju succé, men funkar det även med vitt....
Vart någonstans hittar jag denna bänkskiva?
mvh Carin
Du hittar den och listen hos åtminstone alla större köksleverantörer, däremot inte IKEA, tyvärr.....
MVH//Christina.
Fast den antracitgrå såg man då i princip aldrig på 70-taletpappskallen skrev:
MVH
70-tal har jag inget alls emot. Jag bor i ett radhus byggt -77, jag kommer att tapetsera en av väggarna i köket i en tapet med 50/60-tals cirklar, igår tittade vi lite närmare på fönsterbrädan som har spår av "virrvarr" i mönstret (dock i grå/vitt) men ändå... 
Jag tror nog att bänkskivan Christina tipsat om ev. kan passa in, jackpott
Vad föreslår du pappskallen
mvh Carin
Jag tror nog att bänkskivan Christina tipsat om ev. kan passa in, jackpott
Vad föreslår du pappskallen
mvh Carin
Den var då riktigt död för sisådär tio år sedanmatteochannika skrev:
Carina: jag föreslår ingenting :'( tycke och smak är inte min gebit, mitt inlägg var främst för att tipsa om att dom finns hos dom stora aktörerna, min personliga åsikt var mest en retsticka, kunde inte låta bli, sorry.
Jag tyckr att du ska åka ut och kolla in provbitarna som finns och låna hem, huvudsaken är ju att DU tycker det är snyggt, eller hur!
Jag har iof. inte själv använt benämningen 'klassiker' när det gäller den här bänkskivanpappskallen skrev:
Huruvida den sedan platsar under den beteckningen kan man säkert ha delade åsikter om.
Emellertid ger jag dig rätt till stor del, 'pappis'. Mönster som detta har en benägenhet att vara riktigt stendöda i perioder för att sedan återuppstå i all sin glans igen och igen och........, om detta faktum sedan kvalificerar eller diskar från kategorin 'Klassiker' låter jag däremot vara osagt
Som kuriosa kan sägas att även jag gärna ville ha den här bänkskivan när vi byggde -03, maken däremot blev omedelbart kräksjuk och kunde inte för sitt liv förstå att någon enda människa kunde ha så usel smak (och ffa. inte jag
MVH//Christina.
1: Nope, det var ngn annan som sa att du gjordebyggimpert skrev:
2: Det är kanske "a mans thing"
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden