Javisst. Tog ledigt idag och i morrn.
Jag (med ständig hjälp av min sambo) har rivit ut allt kök, all gammal gips, alla fula takplattor och golv.
Tryckt upp OSB-skivor på alla viktiga väggar och börjar gipsa över. Känns otroligt bra. El-Peter var där idag, ett riktigt kap bland elektriker. Snabb och inte snackig. Peka ut var det ska vara hål och varför, så hittar han en lösning. Han drog om i princip all el i köket inklusive en vända upp i träspånet för att dra om 3 taklampor på 2 timmar.
VVS är en annan femma. Fick plugga vatten själv för att rörisen inte dök upp. Eller ja, han dök upp efter hot, när vi ringde och sa att vi brutit vattnet till 30 hus, och han lovat att vara där... Nu är i alla fall huvudkranarna bytta så att vi kan kontrollera flödet i fastigheten själva, det satt gammalt skit där som en vanlig kontorsråtta inte kunde hantera.
Imorrn ska vi gipsa klart och börja nypa upp spårpanel i taket. Fick fatt på Siljan-panel vad det nu är, till ett bra pris. Vitlut hette färgen, och den ska gå att vitmåla helt om det blir för oroligt. Vi måste i alla fall sätta en 50 cm så att snickarmannen kan sätta skåp på torsdag.
Ja, jag har en riktig snickare inkopplad också. Jag fegar ur på att fästa upp skåpen och kapa bänkskivor.
Sen får vi se vad det blir för stänkskydd. Glas som jag fått bra tips om här, eller kanske hederligt kakel. Tjejen får bestämma, så länge jag får bestämma hur det ska genomföras. Vi har en bra fördelning.
Kram och godnatt. Jag sitter hemma hos mina föräldrar som är i fjällen. Skönt som bara den att slippa bo mitt soppan denna vecka.