G
G gbgustaf skrev:
Hur många annonser på nätet ser du varje dag?
0. AdBlock.

AdBlocker är skit! Nu kan jag inte titta på vissa tv-kanaler.

C
K Kirre2 skrev:
AdBlocker är skit! Nu kan jag inte titta på vissa tv-kanaler.
Det är väl bara att stänga av den för de sajter som blockerar adblockers?

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
När den man bor ihop med laddat ner AdBlocker och man själv inte kan få bort det och den man bor ihop med inte heller vet hur man gör... Varför inte titta på lite reklam istället? (Om man nu inte kan sånt där med data och sånt)

Klicka på AdBlocker-symbolen uppe till höger i webläsaren, och välj sedan "Pause on this site". Svårare är det inte.

Men, vill du får den ultimata reklamfria videoupplevelsen, dra videolänken till VLC. Den spelar från många olika videositer, utan reklamen, och med alla uppspelningsfunktioner som VLC har.

T Troberg skrev:
Klicka på AdBlocker-symbolen uppe till höger i webläsaren, och välj sedan "Pause on this site". Svårare är det inte.

Men, vill du får den ultimata reklamfria videoupplevelsen, dra videolänken till VLC. Den spelar från många olika videositer, utan reklamen, och med alla uppspelningsfunktioner som VLC har.
Var det så enkelt! Tack så mycket! Tyvärr är gratistittandet redan slut, men då vet jag hur jag ska göra nästa gång problemet dyker upp.
Men förstår ändå inte varför man ska ha det installerat.

K Kirre2 skrev:
Men förstår ändå inte varför man ska ha det installerat.
För att slippa en massa blinkande reklam över hela skärmen och kunna fokusera på sidan man har surfat till.

• Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
För att slippa en massa blinkande reklam över hela skärmen och kunna fokusera på sidan man har surfat till.
Plus ofta så slöar reklam ner laddningstiden på siterna när de är överbelastade.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Gud va gammal jag känner mig. Lika mycket koll som min mormor.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Jag vet var bilen befinner sig,
Jag kan låsa bilen från telefonen.(bra när den blir stulen)
Vet när det är dags att tanka etc.
Jag vet också vart bilen är, när den inte är stulen (inget jag heller utgår från att den ska bli)
Jag kan låsa bilen med nyckeln.
Jag har en bil med tankmätare? ;-)

Redigerat:
Q quas skrev:
Intressant hur många "vetare" det finns i den här tråden som vet exakt hur det är. Ni får gärna visa på någon källa som bekräftar det. Jag tror personligen inte att google eller någon av de andra stora bolagen vågat göra det med tanke på att det inte är jättesvårt att få reda på det, plus de potentiella böterna de hade råkat ut för om det faktiskt varit så.

Den enda studien jag lyckades snabbt hitta från Northeastern University visar inte på något samband i alla fall - [länk]
Vem betalade för studien?

tensiden tensiden skrev:
Nej, ni blir inte avlyssnade.

.
mm och Siri, alexa och OK google, gissar när man vill prata med dem...
Det märkliga är såfall att de är väldigt bra på att gissa... ;-)

Emma242 skrev:
De flesta har Google, på något sätt. Eller någon annan tjänst som delar data med någon tjänst som används på den andra enheten. Jag förstår inte riktigt vad du tycker är knepigt här.
En journalist i usa skulle blockera "The Big 5" och det blev jobbigt för henne. Google är med o petar i VÄLDIGT mycket, mer än vad de flesta tror sig veta...
Det är väl lite så det är med strategin...lura upp folk så inni.....så de gör sig själva oumbärliga

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
B Besiman skrev:
En journalist i usa skulle blockera "The Big 5" och det blev jobbigt för henne. Google är med o petar i VÄLDIGT mycket, mer än vad de flesta tror sig veta...
Det är väl lite så det är med strategin...lura upp folk så inni.....så de gör sig själva oumbärliga
[media]
Ironiskt att hon lägger upp en film på Youtube om hur hon försöker bli av med Google ur sitt liv.... :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
C
Det var ett veckolångt test.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.