Såg på Solar att det har kommit en ny kopplingsdosa, AquaBest E14 376 60. Är det någon som har testat den? Är den bra?
När jag kände på den så märkte jag tre fördelar jämtemot Eljos dosa, nämligen införingsnipplarna sitter fast och är inte lösa (verkade som det i alla fall) och borde därför inte lossna om man t.ex. ska dra ur en EKLK 5-ledare, det går att trycka in rör/slang direkt i dosan och (det bästa) är att det finns tre stycken kabelinföringar på alla sidor på dosan!! Något jag önskat att det varit på Eljos dosor några gånger...

Kan det vara en ersättare till Eljos dosa, må tro? Vid första anblick såg den ganska ful ut, men...

Scrolla ner lite

//Patrik

Redigerat:
Fick en famn sådana på Easyfair's elmässa för ett tag sen, tyckte de kändes lite billiga. Och att kabelinföringarna inte var lösa en och en såg jag som en nackdel, tycker det är bra med U-56 att man kan byta plats på två införingar om man tänker om. På den där skulle man bli tvungen att koppla ur de andra kablarna för att göra det (har för mig att man kunde ta ur hela raden). [edit; nej man kunde inte ens ta ut dem tre o tre. Inte bra!]

Däremot är det väl gummi-ingångar på baksidan också, det tyckte jag var en bra grej. Men jag vill ändå inte dumpa U-56, däremot hoppas jag Eljo kan uppgradera den. En kombination av de båda vore perfekt!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.