34 021 läst ·
31 svar
34k läst
31 svar
Norrlandsimporten / containerrally.se
Hej
Har haft med handymann att göra lite. Leveranstiderna beror på att mycket av det man kan beställa på sidan fortfarande ligger och skumpar på en fraktbåt på väg hit. Men det står på deras sida också. Deras omsättning har ökat mycket snabbare än vad dom hunnit anställa folk till kundtjänsten och därför har dom blivit svåra att nå tyvärr
men dom levererar så småningom och dom har vettiga prylar. Den långa leveranstiden är priset man får betala för att sakerna ska bli så billiga som dom är. Vill man ha t.ex en pelletskamin bums så är det bara att ta 30-40000 spänn med sig till en Elda-butik eller liknande. Vill man inte betala mer än 10000 så får man vänta ett tag på kaminen. Dock så börjar dom bygga lager genom filialbutiker så det blir nog bättre 
Har haft med handymann att göra lite. Leveranstiderna beror på att mycket av det man kan beställa på sidan fortfarande ligger och skumpar på en fraktbåt på väg hit. Men det står på deras sida också. Deras omsättning har ökat mycket snabbare än vad dom hunnit anställa folk till kundtjänsten och därför har dom blivit svåra att nå tyvärr
Inte ett svar på mailen överhuvudtaget men idag kom ett par retursedlar med posten!
Tack !
Men om någon från nämnda företag läser detta så hade ni vunnit mycket på att höra av er. Blir lev tiden extra lång....skicka ett mail.
Får jag returnera varan ? Visst men skicka gärna ett mail eller iaf svara på de man skickar.
Tack !
Men om någon från nämnda företag läser detta så hade ni vunnit mycket på att höra av er. Blir lev tiden extra lång....skicka ett mail.
Får jag returnera varan ? Visst men skicka gärna ett mail eller iaf svara på de man skickar.
http://www.gelki.com/nyheter/?id=22 Kolla här innan ni köper
Kan även tillägga att det finns lite att önska, de är snabba på att svara på mail när det gäller försäljning men inte efter en försäljning, mailade dem om CE märkning eller intyg på en trafu som skall kopplas in till en av deras dushkabiner då denna helt saknar märkning och inte ens är omnämnd i manualen, dessutom så stämmer inte manualen överens med den beställda varan.....g:\
Trådbump.
Någon med färska erfarenheter?
Letar efter billigaste tänkbara garageport till stugan.
http://www.containerrally.se/Listing/Details/9134520/Garageporten-Basic-Twin-240198-NYHET
3795 kr inkl frakt är svårslaget.
994 st i lager (jo tjena), behöver den om ett halvår och man betalar tydligen i efterskott. Känns riskfritt. Eller...?
Någon med färska erfarenheter?
Letar efter billigaste tänkbara garageport till stugan.
http://www.containerrally.se/Listing/Details/9134520/Garageporten-Basic-Twin-240198-NYHET
3795 kr inkl frakt är svårslaget.
994 st i lager (jo tjena), behöver den om ett halvår och man betalar tydligen i efterskott. Känns riskfritt. Eller...?
Köpte en enkel billig sak mest för skojs skulle och för att se om allt skit var sant. Huvudorsaken var att jag tänkte kontakta dom genom mitt arbete men vill bara ha seriösa kunder så det fick som sagt bli ett test.
Maken till oseriösa människor har jag aldrig varit med om. Flera bolag med samma ägare som slussar en runt runt med olika "kundtjänster". Tar många långa mejl att få kontakt och allt man får tillbaka är "hej goddag yxskaft".
Har också kollat runt lite och kvalitén på många saker är undermålig, inga beskrivningar och dåligt paketerade varor.
Oavsett om porten skulle kosta en tusenlapp och levereras imorgon skulle jag inte beställa den. Hur gör du den dagen du behöver en reservdel? Väntar ett halvår på nåt som dom säger "är på väg" (tre månader senare)
Usch va grinigt inlägg det här blev men gillar verkligen inte fifflare och dom som säljer luft. Stuligt loggan har dom också gjort!
Maken till oseriösa människor har jag aldrig varit med om. Flera bolag med samma ägare som slussar en runt runt med olika "kundtjänster". Tar många långa mejl att få kontakt och allt man får tillbaka är "hej goddag yxskaft".
Har också kollat runt lite och kvalitén på många saker är undermålig, inga beskrivningar och dåligt paketerade varor.
Oavsett om porten skulle kosta en tusenlapp och levereras imorgon skulle jag inte beställa den. Hur gör du den dagen du behöver en reservdel? Väntar ett halvår på nåt som dom säger "är på väg" (tre månader senare)
Usch va grinigt inlägg det här blev men gillar verkligen inte fifflare och dom som säljer luft. Stuligt loggan har dom också gjort!
Som Holmspel är inne på så blir det trubbel om porten går sönder. Då får du köpa en helt ny port, med allt arbete som det innebär att byta ut den gamla. Av erfarenhet kan jag säga att billiga portar brukar vara ett helvete att få att funka bra, så planerar du att använda porten mer än ett par gånger per år (jobbigt för hjärtat annars), så lägg nån tusenlapp till.
Det där med 994 i lager kan stämma, fast det är inte i deras lager utan i lager hos leverantör/tillverkare i så fall.
Det där med 994 i lager kan stämma, fast det är inte i deras lager utan i lager hos leverantör/tillverkare i så fall.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Köpte en 50w flexi solcell av dessa, ligger i Burträsk, 13mil härifrån, paketet är lätt och tunt, ändå kostade frakten hutlösa 400kr! Skojare..
Moderator
· Stockholm
· 57 837 inlägg
Företaget ifråga har ju utmärkt sig som oseriöst här på forumet vid flera tillfällen. Med falska "nöjda kunder", de har sedan dessutom blivit väldigt upprörda över att bli avslöjade.
Men att frakten kostade 400kr, det måste väl ändå ha framgått innan du beställde?
Men att frakten kostade 400kr, det måste väl ändå ha framgått innan du beställde?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Ikket, står att frakten är faktisk pris från DHL, inkl försäkring, 13mil för ett paket som väger 1.5kg och är 2cm tjockt, och 50x50cm, känns hursomhelst dyrt..mer än vad varan kostade...
Jag matade in det på DHL Express och fick det till 600 kr, så du fick en bra dealHusqvarna220Ac skrev:
De får nog lite bättre pris som företagskund, så 400 kr låter väl rimligt.
De kör väl all frakt via DHL och då blir det ju oproportionerligt dyrt med mindre paket korta sträckor, jämfört med garageportar och duschkabiner till andra ändan av landet. Med PostNord går det väl på strax över en hundring, men då ska de ju skicka någon för att gå till Posten och lämna, jämfört med DHL som kommer och hämtar upp den.
Jag brukar beställa lite varor från Tyskland (nej, de kluckar inte) och får paketet via DHL upp till 27kg för ca 170 kr.
Jag föredrar DHL över Posten.
Jag beställde en pryl via Amazon uk, den skickades från kina, jag kan spåra paketet hela vägen från kina tills det har överlämnats till svenska posten's utrikerterminal, där scannades paketet och sedan dess är det borta, den typen av paket skall inte spåras när det kommit fram till Sverige, och just därför är det självklart försvunnet.
Det är inte första gången paket försvinner via posten för mig, kan jag välja så föredrar jag DHL eller liknande som kan garantera spårning.
Jag beställde en pryl via Amazon uk, den skickades från kina, jag kan spåra paketet hela vägen från kina tills det har överlämnats till svenska posten's utrikerterminal, där scannades paketet och sedan dess är det borta, den typen av paket skall inte spåras när det kommit fram till Sverige, och just därför är det självklart försvunnet.
Det är inte första gången paket försvinner via posten för mig, kan jag välja så föredrar jag DHL eller liknande som kan garantera spårning.
OT-varning, men ändå...Marcus_L skrev:Jag föredrar DHL över Posten.
Jag har haft ett antal sådana paket/brev, dvs rekommenderade försändelser från Kina.
Sedan en tid tillbaka har dock PostNord ändrat policy och trots att både avsändaren och mottagaren tror man valt en tjänst som är spårbar dörr-till-dörr (t ex China Post registered air mail) så stämmer det inte längre. När försändelsen ankommit till Stockholm Utrikes klassas den om av PostNord till vanligt brev. I bästa fall kommer den sedan fram efter c:a en vecka, men alltför ofta försvinner paketet/brevet istället.
Dessvärre har PostNord dessutom en överenskommelse/policy att automatiskt efter 7-10 dagar rapportera till den utländska (kinesiska) postoperatören att dessa utlands-rek (som inte längre är rek) har blivit "delivered". Alldeles oavsett om de levererats, för det vet ju inte PostNord längre då det nu är ett vanligt brev....någonstans i Sverige.
Går man in på kollinumret på PostNords sida står det fortfarande som "på väg", fast de slutleveransrapporterat det till den utländska operatören. Dubbel bokföring....
Vad gör man då när försändelsen inte kommit fram ? Dels är det ett "brev" som per definition inte ersätts, dels anser PostNord - helt riktigt - att avsändaren skall reklamera att försändelsen inte kommit fram, då de är beställaren. Men då försändelsen i alla utländska system står som "delivered" finns ju inget att reklamera, och man själv blir dessutom svartlistad som en lurendrejare som säger att ett paket/brev inte kommit fram fast det "bevisligen" har gjort det....
Lägg där till att ingen utomlands tror att statliga Posten i ett så utvecklat land som Sverige skulle ljuga om något sådant. Vattentätt att prioritera ner eller strunta i att leverera dessa för PostNord alltså.
Har kolllat med PTS, och regelverket är snårigt och inte solklart. Därför är det inte uppenbart olagligt för PostNord att ändra tjänsten "rekommenderat" från vissa länder till "vanligt brev". Den automatiska klarrapporteringen är sedan en nödvändig följd av detta för att den utländska operatören skall kunna stänga transaktionen.
Usch....