Beställde en aluminiumställning från detta företag 2013-06-17 med leverans i aug/sept.
Vid beställningen fick jag ett användarnamn och lösenord för att kunna logga in och se mina ordrar, detta har ej fungerat. Har kunnat logga in och se att jag är inloggad men kan inte se några inneliggande ordrar.
Tiden gick och det kom aldrig någon ställning, försökte kolla min order på hemsidan men lyckades inte se någon order. Ytterligare tid gick och jag tänkte att de har nog blivit något fel och ingen order har blivit lagd i systemet.
Häromdagen levererade schenker ett paket till mig med en ställning från nämnda företag. 7 månader efter lagd order. De har inte hört av sig överhuvudtaget att leveransen blivit försenad eller ställt någon fråga om det fortfarande är aktuellt med ställningen.
Jag har mailat företaget om att jag inte vill ha den och bett dem skicka retursedel. De har inte ens svarat på detta.
Vad har jag för möjlighet att häva denna order?
Kan jag hävda att de brustit i sin leverans och kommunikation med mig och pga detta häva ordern?

Du skulle skriftligen hävt din beställning efter att leveransen blev försenad, dvs. någongång i sug/sept. Detta givet att du fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören. Nu är det dessvärre för sent tror jag.

Mikael_L
Dom slår ju stort på sin hemsida om sin "nöjdkund-garanti" där det står att du alltid kan returnera en vara du inte är nöjd med inom 14 dagar efter leverans.
Så står dom för sina egna avtal/villkor så ska det inte vara några problem.

Ev ska du vara missnöjd med varan, inte leveranstiden, om vi ska klyva hår.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Dom slår ju stort på sin hemsida om sin "nöjdkund-garanti" där det står att du alltid kan returnera en vara du inte är nöjd med inom 14 dagar efter leverans.
Så står dom för sina egna avtal/villkor så ska det inte vara några problem.

Ev ska du vara missnöjd med varan, inte leveranstiden, om vi ska klyva hår.
Läste det också...vi får se om de svara på mailet, får ta och ringa dem också. Nån som vill köpa en ställning annars ? :) Köpte en från ställningdirekt istället...

Hur lång tid har det gått sedan du skickade mail? Det skulle ju kunna vara en strategi att hålla sig oanträffbara i 14 dagar tills returrätten gått ut.

verktygsgurun skrev:
Läste det också...vi får se om de svara på mailet, får ta och ringa dem också. Nån som vill köpa en ställning annars ? :) Köpte en från ställningdirekt istället...
Vad är det för ställning?

Numera driver de även verksamhet under namnet Handymann http://www.handymann.se/
På den sidan finns ett forum som en viss Daniel verkar svara på nästan dagligen, gå in och skriv där istället för att mejla, de verkar vara rätt dåliga på att svara på mejl och i telefon.

Jag får dock lite känslan av att vissa inlägg på deras forum verkar vara fejkade användare (norrlandsimporten har tidigare gjort sig kända för att marknadsföra sig genom att låta fejkade nöjda kunder skriva på forum). Men hursomhelst så tror jag faktiskt att de jobbar lite på att förbättra sitt rykte nu, så jag tror du har en god chans att häva detta köp och få dem att stå för returfrakten.

hempularen skrev:
Hur lång tid har det gått sedan du skickade mail? Det skulle ju kunna vara en strategi att hålla sig oanträffbara i 14 dagar tills returrätten gått ut.
Det har bara gått fyra dagar....det löser sig säkert. Tar o ringer dem på måndag om inget svar kommit tills dess.

Udda företag ! Får se om jag kan returnera den? Får väl ha två aluställningar i värsta fall! Jag menar har jag 4 bordsågar, 3 kap &ger, typ 15 skruvdragare kan jag väl ha två ställningar...😄
Meddelar hur deg går här i tråden.

Mikael_L
Hmmm, nu faller bitarna på plats, ditt nick "verktygsgurun".

It makes sense ... :)

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Norrlands importen i hörby?
Kan prata med dom om ni vill?

Claesk skrev:
Norrlands importen i hörby?
Kan prata med dom om ni vill?
Nä...Burträsk ligger det.
Har som sagt bara mailat dem men inte fått svar. Skall ringa dem på måndag.
Gör de sig oanträffbara betalar jag heller inte fakturan. Men vi skall inte måla f-n på väggen ännu. Får ju givetvis ge dem dem en chans.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.