D
Vad gör man när centralen är full.

Tanken är att sätta en bredvid och dra över en 5G6, är det så man gör?

Eller så byter man till en större kapsling.

D
Känns som att det blir dyrare. Finns inga krav på estetik.

D Derbyboy skrev:
Det blir att sätta en kapsling på sidan om.

D
Får sitta bredvid, vänster om.

• Svartvit bild av elcentral och sladdar under ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se till så att man kan serva mediekonvertern, dvs sätt inte en normcentral för nära den.

Jag skulle dock i detta läge byta till en ny central som har plats för en modulrad till och är bredare.

• Gilla
Derbyboy och 1 till
  • Laddar…
D
Sätter bara en skitlåda från biltema med din-skena. Ingen skönhetstävling vettu

D
M merbanan skrev:
Se till så att man kan serva mediekonvertern, dvs sätt inte en normcentral för nära den.

Jag skulle dock i detta läge byta till en ny central som har plats för en modulrad till och är bredare.
Nä ska inte sätta den för nära så att teknikern från fiberbolaget kommer åt……att serva

Hur ofta tycker du man ska serva en fiberbox, är det efter 100, 1000, eller 10 000 Gb man brukar serva?

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D
Vad är fördelen med att byta hela centralen?

D Derbyboy skrev:
Hur ofta tycker du man ska serva en fiberbox, är det efter 100, 1000, eller 10 000 Gb man brukar serva?
Transformatorn är nog den komponent som kan ge upp först. Om man inte kommer åt för att byta den blir det en lång kedja av trassel.

D
Transformatorn sitter i ett vägguttag så den blir lätt att byta.

D Derbyboy skrev:
Nä ska inte sätta den för nära så att teknikern från fiberbolaget kommer åt……att serva

Första servicen brukar vara efter 100kgb.
Den är den viktigaste, där töms skräppost och filtret på antiviruset blir rengjort.
Man kan göra de själv men gör man fel är det inte kul om där kommer ut något virus.

Skämt o sido antalet trådar in i centralelen ser inte riktigt ut att motsvara vad den innehåller.
Dvs det kan gå att flytta om lite.
Kan du ta en bättre bild där kåpan är av?
Är det mer än en eller 2 plaster som saknas så är en ny central bättre

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Panor82 och 5 till
  • Laddar…
D
Tyvärr inte, befinner mig inte på plats men den är relativt ny och jo den är full sånär som på en plats.

Det sitter lite olika saker som jag vill ha på egna grupper, till exempel dränpumpar.

Jag kommer behöva åtminstone 6-7 platser de närmaste åren.

D
Men jg förstår fortfarande inte hur en helt ny central kan rekommenderas.

Lär ju ta en del fler timmar för en elektriker att montera en ny central än att slänga upp en låda bredvid.

D Derbyboy skrev:
Estetik verkar inte vara det primära här🤪

• Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.