Hej har målat genom åren med nordsjö oljetäcklasyr nu heter den vx 2 i 1 , den har blivit bättre ,ett fel bara priset mellan 12 - 1500 för 5 liter , ca 3000 för 10,liter

Vad är din fråga? Färg har gått upp rejält i pris de senaste åren.

björnuf björnuf skrev:
Hej har målat genom åren med nordsjö oljetäcklasyr nu heter den vx 2 i 1.
Nordsjö VX 2 i 1 har väl funnits i 20 år och är en täckfärg. Har använt den sedan den kom som produkt. Har målat om efter 12-15 år på våra fastigheter. Priset verkar vara vad den kostar idag.

A AndersS skrev:
Nordsjö VX 2 i 1 har väl funnits i 20 år och är en täckfärg. Har använt den sedan den kom som produkt. Har målat om efter 12-15 år på våra fastigheter. Priset verkar vara vad den kostar idag.
Nej det har gått upp rätt bra här, handlaren har tagit hem nåt billigare märke här han tycker det är för dyrt hos han hamnar det en bit över 3000 plus brytning

mexitegel mexitegel skrev:
Vad är din fråga? Färg har gått upp rejält i pris de senaste åren.
Ja men du har mexisten så du behöver inte måla

björnuf björnuf skrev:
Nej det har gått upp rätt bra här, handlaren har tagit hem nåt billigare märke här han tycker det är för dyrt hos han hamnar det en bit över 3000 plus brytning
Kan jag klara mig med den ommålningsintervallen får jag acceptera priset, för mig är det arbetet med tvätt, ev. skrapa och sedan målningen som är "pinan".
Kostnad för färg någon tusenlapp/ar är betydligt mera hanterbart, speciellt då färgen fungerat bra.

björnuf björnuf skrev:
Ja men du har mexisten så du behöver inte måla
Vad vet du om vilka hus jag har? Målade om ett av våra trähus senast förra året.

• Gilla
björnuf
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kan jag klara mig med den ommålningsintervallen får jag acceptera priset, för mig är det arbetet med tvätt, ev. skrapa och sedan målningen som är "pinan".
Kostnad för färg någon tusenlapp/ar är betydligt mera hanterbart, speciellt då färgen fungerat bra.
Ja det är ca 10000 för mitt.

björnuf björnuf skrev:
Ja det är ca 10000 för mitt.
Totalt för färgen antar jag och om det blir för dig som våra hus där det varit 12-15 år innan det behöver målas igen, helt ok.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Totalt för färgen antar jag och om det blir för dig som våra hus där det varit 12-15 år innan det behöver målas igen, helt ok.
Ja det är bra färg

Inom koncernen säljs liknande/motsvarande färg som inte kräver grundfärg men under varumärket Cuprinol Fasadfärg Plus. Har provat den och den kändes tunnare och så jag har valt att använda Nordsjö VX. Men den kan du hitta till lägre pris t.ex. Byggmax

A AndersS skrev:
Inom koncernen säljs liknande/motsvarande färg som inte kräver grundfärg men under varumärket Cuprinol Fasadfärg Plus. Har provat den och den kändes tunnare och så jag har valt att använda Nordsjö VX. Men den kan du hitta till lägre pris t.ex. Byggmax
Jag får bita i, vill ha den färgen, men tack för tipset, mogen var till norge ,vi bor inte så långt från gränsen ,den färgen han skulle ha fanns till halva priset mot här,men inte vx

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.