Hej! Då var det dags att inreda utrymmet under trappan i hallen med förvaring. Behöver hjälp med tips/inspiration.
Tanken är att ha en Pax garderob med måtten 100x58x201 längst till vänster intill väggen, och till höger om den en Nordli byrå 160x47x54.
Garderoben är alltså 58cm djup medan byrån är 47cm djup, vilket gör att det kommer bli luft bakom byrån på 11cm om man vill ha möblerna linjerade i framkant vid sockeln.
Då vi inte alls är erfarna inom snickeri så undrar vi om det är möjligt att få till detta på ett snyggt sätt? Hur ska man täcka för glipan som blir bakom byrån?
Någon som kanske har gjort något liknande och vill dela med sig?
Bifogar foto som jag tagit med Ikeas AR-funktion för att det ska bli tydligare.
Alla tankar uppskattas!😊
Tanken är att ha en Pax garderob med måtten 100x58x201 längst till vänster intill väggen, och till höger om den en Nordli byrå 160x47x54.
Garderoben är alltså 58cm djup medan byrån är 47cm djup, vilket gör att det kommer bli luft bakom byrån på 11cm om man vill ha möblerna linjerade i framkant vid sockeln.
Då vi inte alls är erfarna inom snickeri så undrar vi om det är möjligt att få till detta på ett snyggt sätt? Hur ska man täcka för glipan som blir bakom byrån?
Någon som kanske har gjort något liknande och vill dela med sig?
Bifogar foto som jag tagit med Ikeas AR-funktion för att det ska bli tydligare.
Alla tankar uppskattas!😊
Redigerat:
Min spontana tanke var att lägga på en extra toppskiva på byrån med 580 mm djup och skruva fast den underifrån i byrån.
Funkar om man inte ser byrån från sidan; annars får man göra likadant med den gaveln.
Posta gärna med bild när du är klar, oavsett hur du löser det, lycka till!
//Ronnie
Funkar om man inte ser byrån från sidan; annars får man göra likadant med den gaveln.
Posta gärna med bild när du är klar, oavsett hur du löser det, lycka till!
//Ronnie
Absolut, det låter som en smidig lösning! Man kommer se byrån från sidan med så det får bli likadant där isåfall. Ska åka till IKEA idag så jag passar på och frågar om de har täckskivor i samma färgnyans.P Pysslarn skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Olika nivåer golv - bygga upp med reglar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur vanligt är det att blanda olika sorters flytspackel ? Sprickor
Golv -
Granitkeramik: Olika storlekar => Olika bränningar => Olika färg?
Badrum -
Hur skulle ni lösa skarv med höjdskillnad mellan två olika golv?
Golv -
De 15 bästa robotgräsklipparna för olika behov
Artikelkommentarer