6 730 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Nordhem handdukstork. Kvalite?
Hej.
Håller på med dom sista inköpen till nya badrummet. Nu gäller det handdukstorken som skall vara en en vanlig kromad stegmodell med kombi el& vatten.
Jag giolar att ha anslutningarna dolda och det enda märket jag hittar med dold vattenanslutning är Nordhem. VVS killen som skall hjälpa mig vatten&avlopp plus golvvärmen har haft dålig erfarenheter av Nordehem.
Är det några Nordhems ägare här som kan dela med sig av sina erfarnheter?
//Johan
Håller på med dom sista inköpen till nya badrummet. Nu gäller det handdukstorken som skall vara en en vanlig kromad stegmodell med kombi el& vatten.
Jag giolar att ha anslutningarna dolda och det enda märket jag hittar med dold vattenanslutning är Nordhem. VVS killen som skall hjälpa mig vatten&avlopp plus golvvärmen har haft dålig erfarenheter av Nordehem.
Är det några Nordhems ägare här som kan dela med sig av sina erfarnheter?
//Johan
Vi har en nordhem som är kopplad på vatten, tyvärr inte dolt. Inga problem, det som jag häörde vid installationen var att det kunde vara svårt att få värme i hela när man har vatten men det är inga problem.
Vi har en stege som är rätt stor.
Vi har en stege som är rätt stor.
Vi har två st Nordhem. Inga problem än så länge, har bara haft igång dem i tre månader dock. Jämn och bra värme. Vi kör bara vattenburet, inga dolda anslutningar. Undrar vad det skulle kunna vara för problem med Nordhem? Har hört talas om handdukstorkar som rostat sönder, men då har man kopplat dem på tappvatten och inte radiatorslinga. För det krävs ju rostfria torkare.
Vad VVS killen sa att grejerna var spruckna och läckte vid installationen. " Aldrig mer Nordhem" sa han. Men det kan ju vara att han hade otur med just dom prylarna han skulle montera. men just Nordhem har ju den enda snygga dolda röranslutningen vad jag sett.
Hur kan man få till en snygg röranslutning in i vägg utan dold anslutning tro?
//Johan
Hur kan man få till en snygg röranslutning in i vägg utan dold anslutning tro?
//Johan
De är rätt känsliga att hantera innan monteringen och kan nog spricka i svetsarna om de hanteras ovarsamt.
Ingen har tänkt på att det inte är dolda rör, varken vi själva eller de som sett torkarna. På den ena torkaren har de gjort lite fult: På rören från väggen satte de Ballofixer för de blev inte klara med att sätta dit torken innan de fyllde på vatten i systemet. Sen så tog de inte bort Ballofixerna utan skarvade ihop med ytterligare rör mha vanliga L-kopplingar. Fast vi har inte brytt oss om det heller. På den andra torken har de böjt till rören så att de sniker väggen där de går ut och sen, ca 10 cm längre upp går de ut en bit i en svag böj och ansluter mot armaturen. Det ser helt OK ut.
Ingen har tänkt på att det inte är dolda rör, varken vi själva eller de som sett torkarna. På den ena torkaren har de gjort lite fult: På rören från väggen satte de Ballofixer för de blev inte klara med att sätta dit torken innan de fyllde på vatten i systemet. Sen så tog de inte bort Ballofixerna utan skarvade ihop med ytterligare rör mha vanliga L-kopplingar. Fast vi har inte brytt oss om det heller. På den andra torken har de böjt till rören så att de sniker väggen där de går ut och sen, ca 10 cm längre upp går de ut en bit i en svag böj och ansluter mot armaturen. Det ser helt OK ut.
Vi har också en Nordhem som heter Rosendal och den fungerar bra. Kopplad emot elementrören som blev kvar när detta åkte ut genom fönstret.
Så det är synlig anslutning, inget man funderar på. 
Dock så får vi lufta den rätt ofta :|
Dock så får vi lufta den rätt ofta :|
Vi har monterat en Nordhem i vårat badrum och är mycket nöjda. Våran röris rekommenderade Nordhem för han tyckte det var kvalitet.
Nu på vintern går den på elementslinga och håller sig varm och go. Till sommaren kommer vi gå över till el men har inte hunnit testa hur den är med det ännu. Nu hamnade den lite högt eftersom vi först skulle haft en mindre modell men ändrade oss till den stora.
https://www.bredbandsbolaget.se/utdelat/hultgust/Mina Bilder/Badrumsbilder/
Nu på vintern går den på elementslinga och håller sig varm och go. Till sommaren kommer vi gå över till el men har inte hunnit testa hur den är med det ännu. Nu hamnade den lite högt eftersom vi först skulle haft en mindre modell men ändrade oss till den stora.
https://www.bredbandsbolaget.se/utdelat/hultgust/Mina Bilder/Badrumsbilder/
Klicka här för att svara