Hej, har ni några råd till ovan nämda tapetsering som jag ska börja med....behöver jag tapetborste om jag har ett sånt där tapetserings verktyg, en av plast. Har förlimmat en spacklad vägg och ska börja med resten men jag tänkt höra om ni har ngn erfarenhet som kan vara bra att tänka på.

Den där plastgjejen vet jag inte vad det är? Är det en rullmojäng? I så fall behöver du den inte. Skaffa istället en tapetborste och en svamp, det duger med en sån man kan ha i duschen. Den ska du ha tillsammans med vatten för att torka bort limm som kommer på fel sida annars får du aldrig bort det när det torkat. Snåla inte med limmet och speciellt där skarvarna kommer.
Lycka till!

Verktyget är till för vinyl och tjockare tapeter och ser lite ut som typ en plast spackel...den ska tydligen vara bra i skarvar och hörn men jag vet inte om man kan skippa borsten för den skull.

Tack för rådet med svampen!

Jag ska använda nwlim så jag vet inte riktigt vad snålt menas men jag rollar ut det på vägen, med dessa tapeter...hoppas jag inte får några oväntade problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.