Shiva_Nik Shiva_Nik skrev:
Skulle du våga säga detta du precis sa med sådan övertygelse, framför en chef som jobbar med detta?
Inte mig du frågar, men jag kan garantera dig att jag har sagt väldigt mycket mer kontroversiella saker till mina chefer än så. Vad har du haft för chefer om du inte vågar säga vad du tycker till dem?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så eftersom nästan alla sa höger blev du övertygad om att vänster var rätt. OK, jag förstår, eller inte... 🤔🙄
Exakt så, ja! 🤣

Vi pratar om en list som är ca 70 cm lång.
Och ja, jag hoppas att ett sådant arbete görs på ett fackmässigt sätt.

Skulle du våga säga detta du precis sa med sådan övertygelse, framför en chef som jobbar med detta?
Det spelar ingen roll på det viset. Du har ett badrum med klinkers vad jag kan se, fogarna är porösa.......resten kan du ju räkna ut själv. Den list eller fog du tyckte blev ful har ingen påverkan på det du tänker på så sett.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Det spelar ingen roll på det viset. Du har ett badrum med klinkers vad jag kan se, fogarna är porösa.......resten kan du ju räkna ut själv. Den list eller fog du tyckte blev ful har ingen påverkan på det du tänker på så sett.
Sanningen är att jag älskar min borg, med alla mina skavanker. En ful list stör inte mig, då jag gjort mkt arbete på egen hand här hemma. Hur listen såg ut, är något som jag själv skulle kunnat ha gjort och känt mig skit stolt över! Så det stör inte mig rent estetiskt.
Men det som gnagde hål i huvudet på mig är att det fanns 1cm bajsvatten och en mjuk fog som inte var tät hela vägen ner till golvet. Att dom bara täppte till utan att först se ifall det ens kommit in vatten bakom fogen, startade min oro ordentligt.
Jag vill att mitt hem ska hålla tills jag blir gammal och skruttig! Och jag skulle aldrig förlåta mig själv ifall det visar sig att det har blivit skadat längre fram i tiden, att jag inte gjorde något åt det redan då.

Snickaren var här precis, dom kommer att byta dörr listen på bägge sidorna av dörren och lägga ny silikon fog 😃

Men det som gnagde hål i huvudet på mig är att det fanns 1cm bajsvatten och en mjuk fog som inte var tät hela vägen ner till golvet.
Med risk att sätta griller i ditt huvud men är det inte ett större problem med allt bajsvatten som "runnit" genom klinkerfogen och nu huserar mellan klinkerplattorna och tätskiktet.

Klinkerplattor med fog och tätning vid golvkant, röd pil markerar området med potentiellt vatteninträngningsproblem mellan plattor och tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men nej, svaret är lyckligtvis att inte heller det är något reellt problem.

• Haha
Conqvist och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Med risk att sätta griller i ditt huvud men är det inte ett större problem med allt bajsvatten som "runnit" genom klinkerfogen och nu huserar mellan klinkerplattorna och tätskiktet.

[bild]

Men nej, svaret är lyckligtvis att inte heller det är något reellt problem.
Men för i helvete! 😂
Det kanske är lika bra att dom kommer med slägga och demolerar hela toaletten?!
Ringer genast husvärden!

Det kanske är lika bra att dom kommer med slägga och demolerar hela toaletten?!
Tror du det räcker? Även marken kan bli kontaminerad när de river byggnaden. 😱😂😉

• Haha
Shiva_Nik och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du det räcker? Även marken kan bli kontaminerad när de river byggnaden. 😱😂😉
Du har fan rätt asså! 🤯🤣
Jag har mejslar och hammare hemma, ska jag påbörja att chippa upp golvet eller invänta vad värden säger?!
Jag är redo!

• Älska
TypRätt
  • Laddar…
Eftersom du ofta jämför med ett sjukhus: Varför inte fråga vaktmästaren eller vad ni nu har på sjukhuset hur de gör när det är stopp i avloppet? Du förstår ju också att sjukhuset inte river ut hela rummet ner till stommen och sedan bygger upp allt igen, utan att det finns rimligare sätt att hantera en sådan situation.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Äckligt, ja! Men ingen kommer att dö av lite bajsvatten. I så fall hade 75% av alla rörmokare varit döda vid det här laget 😅
Undvik att slicka på golvet under en tid så är det ingen fara.

Jag skulle vara mer oroad för orsaken till varför detta hände. Har de gjort något misstag så det är bakfall eller något som stoppar?
Har de relinat stammarna? Det är inte ovanligt att det misslyckas..

• Gilla
  • Haha
maria01 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.