En undran. Jag har haft över en firma för att skrapa och tvätta min fasad inför ommålning. Måla tänkte jag göra själv men skrap och tvätt har jag lejt bort pga tristess. Jag har inte varit helt nöjd med firman då jag konstant fått påpeka brister i deras arbete och de har varit här och försökt åtgärda de fel som hittats. Exempel på fel har varit att de påstod att de tvättat en sida av fasaden då den fortfarande var täckt med alger. Den är numera alg-fri.
Förtroendet för firman är borta och de har nu varit här i helgen när jag varit bortrest för att åtgärda det sista. De är numera klara sett från deras synpunkt. Jag är inte inne på samma linje och vill därför se med er ifall jag är för petig och ska nöja mig?
I min värld ska lös färg skrapas bort och har därav dragit med en kniv för att se där jag tycker det är lös färg och det släpper såsom på filmen. Är detta helt OK att måla på eller ska jag fortsätta påtala dessa brister. Börjar nästan skämmas för det känns som jag är gammal tjurig gubbe.
Tack för alla hjälp jag kan få i frågan.