Har ca 1cm fall på betonggolv i källaren, golvet är 12kvm (3*4m) och ska nu lägga klinkers. Skulle ni flytspackla (lr annat) eller bara köra?

Ingen golvbrunn?

Nej, helt "vanligt" golv

Om det är typ förråd eller hobbyrum spelar det ju mindre roll. Den som ska lägga klinker kan nog trolla bort stor del av det med fixet.

Trolla och trolla, det kommer ju fortfarande va 1 cm fall, kan ju inte bygga upp fixet i dom mängderna. Jag hade flutit det, tar ju inte många minuter för att få det bra på det lilla golvet.

D
beror på vad du menar med fall. är det in mot mitten i rummet och från alla håll, så skulle jag lagt små klinker eller flytspacklat (kan bli dyrt om det är tillskjutande markfukt, som jag förstått det, då dom spacklena är rätt dyra)

är det bara 1 cm fall mot innerväggen från ytterväggen, så är det inga konstigheter.

antar att du menar fall på 1 cm/m in mot mitten av rummet. kör du med 10ans fixkam och lägger hyffsat små plattor (max 30x30), så går det att greja med tillfredställande resultat. så har jag gjort i tvättstuga + ett rum till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.