990 läst ·
2 svar
990 läst
2 svar
Nödvändigt att ha golvbrunn på toalett
Jag ska riva ut husets andra toalett för renovering och ska rikta bjälklag, sänka ner 22mm spån mellan reglar och flyta in 17mm golvvärmeslang. Jag har 12mm i andra badrummet men tyvärr får det bli 17mm här då toaletten får dela slinga med hallen då jag inte förberedde mer än två tomrör till den här änden av huset när jag hade öppna golv i resten av huset..
Det blir matta på golvet, gipsade och målade väggar och enbart toalett samt handfat i rummet. Min tanke var att det var lika bra att få in en golvbrunn här när jag ändå har chansen och det blir tätskikt på golvet men det drar me sig en del börjar jag känna, bland annat bygghöjd/spackel drar iväg om jag ska få fall i rummet och lokalt runt brunnen så min fråga är:
Är det onödigt arbete att försöka få in en golvbrunn som kommer hamna under kommoden och enbart i normala fall hantera spillvatten från handfat?
Tips och tankar mottages tacksamt!
Det blir matta på golvet, gipsade och målade väggar och enbart toalett samt handfat i rummet. Min tanke var att det var lika bra att få in en golvbrunn här när jag ändå har chansen och det blir tätskikt på golvet men det drar me sig en del börjar jag känna, bland annat bygghöjd/spackel drar iväg om jag ska få fall i rummet och lokalt runt brunnen så min fråga är:
Är det onödigt arbete att försöka få in en golvbrunn som kommer hamna under kommoden och enbart i normala fall hantera spillvatten från handfat?
Tips och tankar mottages tacksamt!
Klicka här för att svara