Nödkylningen på vår vattenmantlade kamin (nyinstallerad) utlöste i Lördags. Hade brutit strömmen för lite elarbete (med brasa igång) och efter ett tag hördes som att nån drog på en kran och jag insåg snabbt vad jag gjort.
Nu verkar den dock inte stänga. Efter elden falnat och cirkulationspumpen stannat hörs fortfarande ett susande igenom det termiska ventilen. Och den är väldigt kall.
Nån som kan dessa (Danfoss Thermostatic valve Type BVTS) och vet nån felsökningsprocedur, se bild:
Har satt på och av vattnet, men läcker fortfarande.
Nu verkar den dock inte stänga. Efter elden falnat och cirkulationspumpen stannat hörs fortfarande ett susande igenom det termiska ventilen. Och den är väldigt kall.
Nån som kan dessa (Danfoss Thermostatic valve Type BVTS) och vet nån felsökningsprocedur, se bild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har satt på och av vattnet, men läcker fortfarande.
Den röda knappen är tydligen för manuell aktivering enl. denna http://www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo/Literature/Manuals/04/IC.PD.500.E3.01.pdf
Ah, pretty hard trycker man. Fick den nu att botta så att plasthatten var i liv med messingshatten. Gött att du sa att det gärna fick smälla Kulle – smällde till rätt rejält – hade blivit skönt nervös annars.kulle skrev:
Verkar ha gett utbyte! Bekräftar när familjelarmet lagt sig här hemma så jag kan lyssna in ordentligt.
Klicka här för att svara