1. "Piggar som hakat upp sig" är det inte frågan om utan finns det någon packning under piggen som "kletat" fast?
    Och kan man bort piggen och byta packning själv?

Jag har tidigare höstar, efter att värmen varit avstängd under sommaren, fått igång cirkulationen genom att knacka lite lätt med en hammare. Nu har jag motionerat piggarna, ökat cirkulationspumpen och stängt av värmen på bottenvåningen, problemet gäller alltså övervåningen och knackat ännu hårdare med hammaren. Detta har inte hjälpt. Några fler tips???:geek::rolleyes:

Har du luftat slingorna , det är högst upp och där samlas luften, i övrigt har du gjort rätt. Fyll på systemet till min 1 bar före.

J jonaserik skrev:
Har du luftat slingorna , det är högst upp och där samlas luften, i övrigt har du gjort rätt. Fyll på systemet till min 1 bar före.
J jonaserik skrev:
Installation på övervåningen med röd tryckbehållare och rörliga delar för luftning och tryckkontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jonaserik, så här ser det ut på övervåningen och av ditt svar antar jag att det inte finns någon packning som behöver bytas!
Det sitter en röd tryckbehållare i anslutning till värmepumpen. Jag antar att det är den som ska ha minst ett bar i tryck..
Sen antar jag att luftningen ska ske med någon av de röda sakerna på vänster sida.
Som du märker är jag amatör på både det ena och det andra!

Dom vita rattarna som sitter till vänster, undra om inte det är luftskruvar, syns lite dåligt, vrid lite på dom ocg se om det kommer luft eller vatten.

Det var luftskruvar och det kom en sådan fin vattenstråle ur både den övre och undre. Jag tror inte jag kan göra så mycket mer än att tacka för dina goda råd och ringa en rörmokare...

Återkoppling- - - -

Nu har rörmokaren varit här och luftat rören så du hade rätt "jonaserik".

Tack för goda råd!

:D:D:D

Nu har du haft en röris som vet vad som ska göras, kanon,;)samt att nästa gång kan du göra det själv om du var med när det gjordes

• Gilla
ConnyCash
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.