M
Hej. Lyckades precis lista ut bakom vilken tretexskiva inspektionsluckan till nockvinden gömde sig bakom.

När vi köpte huset fanns ingen inspektion av nockvinden, då tidigare ägare samt anticimexkillen tydligen inte hittat någon lucka under besiktningen.

hur som helst så har jag kikat där uppe nu och undrar vad ni tycker, har fotat det jag ser som verkar vara mögel. Har skrapat med nageln där jag fysiskt når och det är torrt iaf.

sedan vet jag inte hur det ser ut längre bort/längre in då jag inte kan ta mig upp.

Jag vet att jag kan skrubba bort det svarta med mögelmedel, problemet är bara att jag inte kommer åt, är osäker på om underlaget håller för mig att krypa runt på samt att jag knappt får plats/kommer genom inspektionshålet. Vad hade ni gjort?

huset är ett 1,5 plans tegelhus med källare från 1961.

Öppen inspektionslucka i tak med synlig isolering och tecken på mögel på träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på nockvinden med isolering och träbjälkar där potentiellt mögel syns på träytan.
Skapa konto
Visa bilaga 515417 Träkonstruktion och isolering i nockvind med svarta fläckar som kan vara mögel.
Skapa konto
Inre del av vind med isolering och trätakstolar, synlig mörk mögelangrepp på trämaterialet.
Skapa konto
Inblick i en mörk nockvind med tretexskiva och isolering, hint av mögel på trä.
Skapa konto

• Utrymme under tak med synliga träkonstruktioner, isolering och potentiella mögelangrepp.
    Skapa konto
Redigerat:
Ser jättefint ut, inget du behöver göra där.
Det svarta som syns beror på takläckage som förhoppningsvis är åtgärdat.

• Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
M
larsbj larsbj skrev:
Ser jättefint ut, inget du behöver göra där.
Det svarta som syns beror på takläckage som förhoppningsvis är åtgärdat.
Okej. Tack, ja det har funnits läckage tidigare som verkar vara åtgärdat då det finns några torkade fuktfläckar på kattvindarna men som jag hållit ”koll på”. Taket ska dock läggas om inom en framtid har vi tänkt.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
M
M Modski skrev:
Hej. Lyckades precis lista ut bakom vilken tretexskiva inspektionsluckan till nockvinden gömde sig bakom.
Jag blir så nyfiken, hur lyckades du lista ut det?
Jag funderar på hur jag ska göra med inspektionslucka till vår nockvind, om jag ska ta upp en invändigt eller utvändigt, försöker läsa på och så. Men det slår mig ju också att det är fullt möjligt att vi redan har en inspektionslucka som säljaren inte känt till och därför inte kunnat berätta om. Det här huset har en massa historia och saker att upptäcka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.