B
Den första varianten har jag använt flera gånger. Jag tycker ett känns som en bra produkt som jag förväntar mig hålla lika länge som taket i övrigt.

Har inte testat produkt 2.

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Den första varianten har jag använt flera gånger. Jag tycker ett känns som en bra produkt som jag förväntar mig hålla lika länge som taket i övrigt.

Har inte testat produkt 2.
Är den enkel att jobba med? Limmas den på eller ska man skruva/spika någonstans?

optimum
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
B
M m@nge skrev:
Är den enkel att jobba med? Limmas den på eller ska man skruva/spika någonstans?
Ja den är enkel att jobba med.

Som instruktionen. Självhäftande tejp som dras bort. Tryck dit med handen (den är gjord i aluminium, så formas efter pannan enkel, och kapas enkelt.

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Ja den är enkel att jobba med.

Som instruktionen. Självhäftande tejp som dras bort. Tryck dit med handen (den är gjord i aluminium, så formas efter pannan enkel, och kapas enkelt.
Perfekt. Ska hjälpa en kompis som saknar nocktätning, bara tätat med ”kallasfalt” tror jag.

Kom på att det är lite bökigt att få loss nockpannor, tyvärr är det en ganska rejäl spik i varje.

Tror det kommer bli svårt att ovanifrån dra loss spikarna, slutar nog med spräckt panna.

Men borde man inte kunna klippa/såga av spiken? Om man börjar från ena sidan är det ju bara att klippa spik för spik. Eller tänker jag fel? Det är ju liksom ett litet hålrum inunder så man borde komma åt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.