Hej
Kaklet ja köpt är 7mm och mosaiken 8mm. Gör det nåt?
 
Paul-Staffanstorp
Beror ju på hur och var du tänkt sätta det men oftast räcker det med en storlek större fixkam där de tunnare ska sättas.

Ska du lägga mosaiken i en duschzon gör det absolut ingenting att de kommer ytterst lite lägre än övriga plattor för då blir vattnet lättare på plats utan att riskera rinna ut under dörrarnas släplister.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Beror ju på hur och var du tänkt sätta det men oftast räcker det med en storlek större fixkam där de tunnare ska sättas.

Ska du lägga mosaiken i en duschzon gör det absolut ingenting att de kommer ytterst lite lägre än övriga plattor för då blir vattnet lättare på plats utan att riskera rinna ut under dörrarnas släplister.
Ska vara en bård på väggarna som löper runt hela badrummet.
 
Paul-Staffanstorp
larskarlsson larskarlsson skrev:
Ska vara en bård på väggarna som löper runt hela badrummet.
Ok... då kan det vara om du kör med samma fixkam att det tränger ut i fogarna lite så du får rensa dem, men en mm är inte mycket skillnad så jag tror det är ganska lugnt.

Är kakeln lite större plattor så kan du även välja att bakstryka dessa med fix så blir det same-same ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.