Vi har nu bott i vårt nybyggda hus i 4 månader och har märkt av ett problem med golvet. Det är små nivåskillnader (dvs ej glipor) i främst skarvarna på kortsidorna vilket gör att golvet fullkomligt äter strumpor (rekordet är ett nytt par på 3 dagar). Våra barns kläder slits sönder väldigt snabbt på knäna (hände inte i tidigare boende) och deras oskyddade hud blir röd efter lek.

Vi har ett Kährs parkettgolv (ek, 13mm 3-stavs, 2,5 mm slityta).

Är detta fel eller något man kan förvänta sig av ett nylagt golv?

Mvh Robert
 
Det låter som reklamerbart, beror på vilken nivåskillnad du pratar om. Olika tillverkare har olika toleranser normalt brukar det vara 0,2mm men det finns både hårdare och lättare regler på marknaden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.