Vi har nu bott i vårt nybyggda hus i 4 månader och har märkt av ett problem med golvet. Det är små nivåskillnader (dvs ej glipor) i främst skarvarna på kortsidorna vilket gör att golvet fullkomligt äter strumpor (rekordet är ett nytt par på 3 dagar). Våra barns kläder slits sönder väldigt snabbt på knäna (hände inte i tidigare boende) och deras oskyddade hud blir röd efter lek.
Vi har ett Kährs parkettgolv (ek, 13mm 3-stavs, 2,5 mm slityta).
Är detta fel eller något man kan förvänta sig av ett nylagt golv?
Mvh Robert