Det gamla golvet är borttaget och nedan följer min plan. Däremot har jag en del funderingar som jag hoppas att jag kan få hjälp med att reda ut! Även bifogat bilder som jag hoppas underlättar.

Det har tidigare gått en glasvägg mellan vardagsrum och matsal, den revs dock av tidigare ägare som också la nytt golv över. I skarven som uppstod blev det väldigt ojämnt och jag har därför köpt Finja golvutjämning för att få ett jämnt underlag men också för att eventuellt "flytta" nivåskillnaden/skarven någon decimeter.
I och med att vi ska sätta upp en ny glasvägg med dörröppning (ovanpåliggande glas-/industrivägg) så skulle jag helst vilja ha så få skarvar som möjligt, och funderar därför på att sätta glasväggen ovanpå skarven mellan nivåskillnaderna i golvet. Men kanske är detta inte bra för att inte "låsa fast" golvet så att det inte kan röra sig?
Om rekommendationen är att inte sätta glasväggen på skarven, då blir det att skarvlisten hamnar antingen precis innanför eller utanför glasväggen. Rekommenderas något av alternativen? Rent visuellt tycker jag tyvärr inte att något av dem skulle bli snyggt.

Hoppas det blev tydligt och inte allt för "ordbajsigt".
Tack och trevlig helg!

• Ojämnt betonggolv med synlig skarv och spår efter borttagen glasvägg, nära ett upptäckt rör och blå presenning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv under renovering med synlig träskarv och ojämnheter där tidigare glasvägg varit.
    Skapa konto
  • Betonggolv med en tydlig skarv fylld med utjämningsmassa, omgiven av ojämn och delvis borttaget golv.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.