Hej!

Är det någon som vet om husetmåste ligga i höjd med gatnivån?

M.V.H

Jörgen
 
Hoppas jag inte är helt ute i det blå, men +45 cm mot gatunivån fick jag uppgift om häromdagen. Men sen kanske det finns nåt i detaljplanen som säger annat. Eller att kommunen har andra krav

/Pillan
 
Då jämför man med innegolvet, ska jag kanske förtydliga mig med. Alltså golvnivån inne i huset ska ligga 45 cm över vägnivån, nu blev det tydligt tror jag...
 
Föreslagen sockelhöjd bestäms tillsammans med kommunen. Åtminstone i vår kommun. Vi har förelagit själva +40cm. Andra har mer och andra mindre / T
 
Det måste väl vara helt olika beroende på hur terrängen ser ut!!!
 
Tack för svaren

Jag tycker för min del att det viktigaste måste väl vara att allt vatten rinner ifrån huset!

Jörgen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.