M Maria Palm skrev:
Det verkar som om ingen svarat dig, men jag tänker göra samma sak som du och undrar om du fått rätt på det. Jag tänker att du inte kan använda såpa för att göra rent för det rekommenderas att man vid rengöringen ska tunna ut den där behandlingen och tvätta med den. Så har jag fattat det. Men jag har som sagt inte börjat ännu. Jag har köpt en billig sort på Rusta med kisel i . Tänkte prova på staketet till att börja med för att se hur det funkar. Kanske köper nitor till trädäcket.
Hej,
Hur har det gått för dig med rustas variant av denna behandling? Sitter och jämför mellan de olika märkena och Rustas har ju absolut ett pris som lockar.

Hej , Det har inte hänt så mycket . Den delen av staketet som jag har behandlat har ännu inte bytt färg. Men det har ju regnat otroligt lite denna vår och sommar. Jag vattnar på staketet när jag vattnar blommorna för det ska ha vatten för att börja ändra färg. Sen tar det några månader. Jag tror jag gjorde det nån gång i april. Så jag väntar fortfarande på resultat. Ska börja med resten av staketet nu när jag har semester, men har lite dålig ork nu när det varit så varmt. Sen får det heller inte regnar när man gör det. så......nej, jag ser inte någon skillnad direkt ännu.

AntonSandegren AntonSandegren skrev:
Hej,
Hur har det gått för dig med rustas variant av denna behandling? Sitter och jämför mellan de olika märkena och Rustas har ju absolut ett pris som lockar.
Hej, jag har testat Nitor Wood Protection med hittills gott resultat. Jag behandlade altanen den 1:a juni, redan efter 1-2 veckor börjar den blir ljusgrå. Altanen ligger i söderläge och i väst.

B bjuran76 skrev:
Hej, jag har testat Nitor Wood Protection med hittills gott resultat. Jag behandlade altanen den 1:a juni, redan efter 1-2 veckor börjar den blir ljusgrå. Altanen ligger i söderläge och i väst.
Låter lovande!
Är det en nybyggd altan du behandlat eller har den stått några år?

AntonSandegren AntonSandegren skrev:
Låter lovande!
Är det en nybyggd altan du behandlat eller har den stått några år?
Den är 3 år gammal och var helt obehandlad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.