Har tagit bort tapet mm på en gammal murstock från 30-talet i ett rum på nedervåningen. Det är en gammal igenbyggd murstock som inte används längre förutom till ventilation. Ingen snygg tegelvägg eller så dök upp...
Putsen är rätt lös/skör och i alla fall ett par tegelstenar är helt lösa (inringat i rött)
Planen blir nu att sätta råspont ovanpå hela murstocken, som liknar spont/brädor vi tagit fram på ett annat ställe i rummet.
Fråga: Hade ni "lagat" / förbättrat med cement/bruk innan man bygger igen med råspont ovanpå
Jag planerar att bygga en regelram innuti "nischen"
mvh
Putsen är rätt lös/skör och i alla fall ett par tegelstenar är helt lösa (inringat i rött)
Planen blir nu att sätta råspont ovanpå hela murstocken, som liknar spont/brädor vi tagit fram på ett annat ställe i rummet.
Fråga: Hade ni "lagat" / förbättrat med cement/bruk innan man bygger igen med råspont ovanpå
Jag planerar att bygga en regelram innuti "nischen"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mvh
Du skriver "Ingen snygg tegelvägg eller så dök upp...
"
Hur ser du det när 99% av puts sitter kvar?
En påse bruk kostar inte många kronor, jag hade iaf sett till att lösa stenar sitter fast före man döljer det med din tänkta konstruktion. Men väljer du att hoppa över det momentet så lär du kunna sovagott utan att behöva oroa dig också.
Hur ser du det när 99% av puts sitter kvar?
En påse bruk kostar inte många kronor, jag hade iaf sett till att lösa stenar sitter fast före man döljer det med din tänkta konstruktion. Men väljer du att hoppa över det momentet så lär du kunna sovagott utan att behöva oroa dig också.
Klicka här för att svara