Köpte ett hörnuttag på CO av märket Proove. Det var en snabb impuls, borde kanske väntat och köpt nåt ordentligt? Det var väldigt hård plast i det, svårt att ta upp inlopp, täcklocket fick brytas bort med våld, men det värsta var plintskruvarna där stjärnmejseln hade svårt att greppa. Kunde inte riktigt se om det var nåt annat, typ torx eller liknande. Nån som vet mer om det uttaget?

Kjell G
 
Vet inget om Proove men det finns verktyg för att klippa upp inlopp. Är det inte PZ skruvar då?
 
Det är vanligt att billiga uttag också har billiga anslutningar - vilket är en direkt elfara då det är lekmän som köper dessa uttag... Om inte en "vanlig" skruvmejsel PH/PZ 1/2 eller flatmejsel passar så är det riktigt illa. Å andra sidan ska inte skruvarna dras åt för kung o fosterland. Torx har jag aldrig sett i dylika uttag.
 
Proove, Amiga osv märken på elmaterial är ren skit och bör undvikas i det längsta... Har själv provat uttag där gängorna går sönder på plintskruven, och lågenerilampor som håller i två veckor...

Köp Elko, Eljo, Berker osv från tex elbutik.se
 
Är väl som med allt annat: Man får vad man betalar för!

Roligast är väl ändå recensionen på denna produkt som finns på CO


En bra uttänkt vägguttag

Mycket bra och uttänkt vägguttag då utrymme är dåligt eller inte finns för vanligt uttag eller om man vill göra det lättåtkomligt med ström, tex under väggskåp ovanför diskbänk och vill gömma uttaget lite snyggt,
Och Clas Ohlson är rätt ensam om denna vara och till detta billiga pris i Birsta city i sundsvall

Skulle du rekommendera denna produkt till en god vän? Ja
Och info om han som skrivit denna kommentar:

Zipp Ålder: 38-50
Hur väl känner du denna typ av produkt? Väl insatt
Hur frekvent använder du denna typ av produkt? Flera dagar/månad
:rolleyes:
 
Ja inte är det nån Rolls Royce direkt. Men nu är det på plats så det får väl sitta tills det inte funkar längre. Hade ett vanligt utanpåliggande dubbeluttag tidigare men hörnfunktionen är väldigt behändig iaf.

Kjell G
 
pnilz1 skrev:
Men tills nästa gång så köper du Eljo ;)

[länk]
:@ Jag vet, borde haft lite tålamod. Har ju Trend för övrigt och deras box är snygg! Beställer nog en iaf :)

Kjell G
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.