1 123abc skrev:
Fungerar det normalt efter du tagit ur batterierna och stoppat in dom igen så enheten har startat om eller uppstår felet snabbt igen?
Uppstår hyfsat snabbt igen. Idag hände det när jag kom hem från jobbet, men inte imorse. Mycket märkligt.

A Alikzus skrev:
Stod utedelen och blinkade rött? I sådana fall har det hänt oss två gånger. Första gången trodde jag att batterierna var slut och bytte dem. Jag fick även en ny Zigbee-modul från Nimly på grund av att batterinivån i Zigbee2MQTT konstant stod på 200%, den nya modulen började på 100% och är nu nere på 97% efter ett gäng månader. Därefter hände det en gång till bara kort därefter, då plockade jag ut batterierna och satte in dem igen och sedan dess har låset knatat på.
Nä den bara pep en gång sen dog den. Fattar ingenting. Hoppas att det försvinner av sig själv. Har haft låset i 2 år och är nöjd i övrigt:)

Idag kom jag inte in i huset. Hade nyckel men den gick ändå inte att öppna. Gör jag nåt fel eller vad är det som pågår? Jag tyckte jag följde manualen för nödöppning.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
B
N nissenhj skrev:
Någon här som vet mer om nya Nimly Code Pro?
Behövs connect Modul eller är allt inbyggt?

[länk]
Behövs nog köpas till.
https://nimly.se/product/code-pro/
Genom att lägga till vår smarta hem-modul kan Code Pro integreras med en rad smarta hem-system ...

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kanakas123 Kanakas123 skrev:
Idag kom jag inte in i huset. Hade nyckel men den gick ändå inte att öppna. Gör jag nåt fel eller vad är det som pågår? Jag tyckte jag följde manualen för nödöppning.
Något går sönder permanent inuti låshuset. Det hände 30 minuter efter att jag monterade ett nytt lås. Var tvungen att byta ut mitt genom garantin (direkt till Nimly).

• Gilla
Kanakas123
  • Laddar…
D DoubleZed skrev:
Något går sönder permanent inuti låshuset. Det hände 30 minuter efter att jag monterade ett nytt lås. Var tvungen att byta ut mitt genom garantin (direkt till Nimly).
Vad är det som går sönder? Och hur går delen sönder?
Låter ju sådär med kvaliteten om delar spontansönderfaller..

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag fick bryta upp ett källarfönster för att komma in i huset. Är inte jättenöjd med nimly nu. Nödöppningen MÅSTE fungera.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vet ej, de kunde inte förklara, men det är ej enda grejen som gick sönder (också på nya ersättningslåshus) och det känns som att hela låshuset är gjörd av en ganska mjuk metall. Jag kommer inte att köpa Nimly nästa gång.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Jag fick bryta upp ett källarfönster för att komma in i huset. Är inte jättenöjd med nimly nu. Nödöppningen MÅSTE fungera.
Du får återkomma med Nimlys reaktioner/analyser om vad som fallerat, man blir ju klart nyfiken på deras förklaring.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Du vrider endast nyckeln 45° istället för 90° som i beskrivningen.
Det går lite trögare den extra biten du behöver vrida nyckeln.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Hm. Du har rätt. Det står även att den ska stå i horisontellt läge, och en bild där den är som min.

dag kom jag inte in i huset. Hade nyckel men den gick ändå inte att öppna. Gör jag nåt fel eller vad är det som pågår? Jag tyckte jag följde manualen för nödöppning.
Jag antar att du testade nödnyckeln direkt efter montering. Jag lyckades göra fel två gånger om som gjorde att det inte fungerade. Först så drog jag skruvarna mellan inre och yttre delen för hårt:
Illustration av montering av dörrhandtag med fokus på skruvplacering och isolering. Visar separat vy för vänster- och högerhängd dörr, samt monteringsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag sedan tog isär och monterade på nytt så missade jag markeringen på fyrkantspinnen:
Instruktion för montering av utvändig enhet på dörr med markering för fyrkantspinne, kabeldragning och gummitätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter det så har det aldrig varit några problem att använda nödnycklarna.

J jtl skrev:
Jag antar att du testade nödnyckeln direkt efter montering. Jag lyckades göra fel två gånger om som gjorde att det inte fungerade. Först så drog jag skruvarna mellan inre och yttre delen för hårt:
[bild]

När jag sedan tog isär och monterade på nytt så missade jag markeringen på fyrkantspinnen:
[bild]

Efter det så har det aldrig varit några problem att använda nödnycklarna.
Jag har använt den förut utan några problem. Har haft låset i 2 år tror jag, men tack för beskrivningen, ska ta en titt när jag kommer hem.

Gör jag något fel när jag ska resetta min Zigbee modul? Jag hade den ansluten till min Z2M i hass för 2 år sedan innan jag fick min nimly hubb, sedan anslöt jag den dit istället! Nu tänkte jag testa den i Z2M igen då jag såg ett tips här i tråden om lockly pluginet för att hantera det!

Kopplade ur min Nimly hub, håller inne resetknappen (tror jag det är) på modulen och den blinkar orange ett par ggr men inget mer, hittas inte av min controller heller. Sätter i strömmen i hubben igen och låset finns där som vanligt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.