197 306 läst ·
575 svar
197k läst
575 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Nä den bara pep en gång sen dog den. Fattar ingenting. Hoppas att det försvinner av sig själv. Har haft låset i 2 år och är nöjd i övrigtA Alikzus skrev:Stod utedelen och blinkade rött? I sådana fall har det hänt oss två gånger. Första gången trodde jag att batterierna var slut och bytte dem. Jag fick även en ny Zigbee-modul från Nimly på grund av att batterinivån i Zigbee2MQTT konstant stod på 200%, den nya modulen började på 100% och är nu nere på 97% efter ett gäng månader. Därefter hände det en gång till bara kort därefter, då plockade jag ut batterierna och satte in dem igen och sedan dess har låset knatat på.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 820 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 820 inlägg
Något går sönder permanent inuti låshuset. Det hände 30 minuter efter att jag monterade ett nytt lås. Var tvungen att byta ut mitt genom garantin (direkt till Nimly).Kanakas123 skrev:
Vet ej, de kunde inte förklara, men det är ej enda grejen som gick sönder (också på nya ersättningslåshus) och det känns som att hela låshuset är gjörd av en ganska mjuk metall. Jag kommer inte att köpa Nimly nästa gång.tveksamt skrev:
Du vrider endast nyckeln 45° istället för 90° som i beskrivningen.Kanakas123 skrev:
Det går lite trögare den extra biten du behöver vrida nyckeln.
Hm. Du har rätt. Det står även att den ska stå i horisontellt läge, och en bild där den är som min.
Jag antar att du testade nödnyckeln direkt efter montering. Jag lyckades göra fel två gånger om som gjorde att det inte fungerade. Först så drog jag skruvarna mellan inre och yttre delen för hårt:Kanakas123 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag sedan tog isär och monterade på nytt så missade jag markeringen på fyrkantspinnen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter det så har det aldrig varit några problem att använda nödnycklarna.
Jag har använt den förut utan några problem. Har haft låset i 2 år tror jag, men tack för beskrivningen, ska ta en titt när jag kommer hem.J jtl skrev:Jag antar att du testade nödnyckeln direkt efter montering. Jag lyckades göra fel två gånger om som gjorde att det inte fungerade. Först så drog jag skruvarna mellan inre och yttre delen för hårt:
[bild]
När jag sedan tog isär och monterade på nytt så missade jag markeringen på fyrkantspinnen:
[bild]
Efter det så har det aldrig varit några problem att använda nödnycklarna.
Gör jag något fel när jag ska resetta min Zigbee modul? Jag hade den ansluten till min Z2M i hass för 2 år sedan innan jag fick min nimly hubb, sedan anslöt jag den dit istället! Nu tänkte jag testa den i Z2M igen då jag såg ett tips här i tråden om lockly pluginet för att hantera det!
Kopplade ur min Nimly hub, håller inne resetknappen (tror jag det är) på modulen och den blinkar orange ett par ggr men inget mer, hittas inte av min controller heller. Sätter i strömmen i hubben igen och låset finns där som vanligt!
Kopplade ur min Nimly hub, håller inne resetknappen (tror jag det är) på modulen och den blinkar orange ett par ggr men inget mer, hittas inte av min controller heller. Sätter i strömmen i hubben igen och låset finns där som vanligt!