198 399 läst ·
575 svar
198k läst
575 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Den fungerar bara som mutter och har denna formen för att inte rotera .
Du borde kunna byta ut den mot en vanlig mutter och hålla emot muttern när du spänner den i rätt läge.
Dess funktion är att hålla det inställda plösmåttet så du kan byta ut den, du kan även kopiera den du har om det känns bättre.
Du borde kunna byta ut den mot en vanlig mutter och hålla emot muttern när du spänner den i rätt läge.
Dess funktion är att hålla det inställda plösmåttet så du kan byta ut den, du kan även kopiera den du har om det känns bättre.
Sant - tack för tipset! Då ska jag söka upp en motsvarande mutter som passar.1 123abc skrev:Den fungerar bara som mutter och har denna formen för att inte rotera .
Byt slutbleck till ett justerbart med skruv. De Nimly tillhandahåller är usla och släpper listtrycket över tid.N Nifa skrev:
Hej, någon som har nimly touch med Homey bridge och har lyckats få låset att rapportera rätt batteristatus till homeyappen? För mig kan det då och då dyka upp rätt batteridriven för sedan under längre perioder gå tillbaka till visa 100% hela tiden. Jag har låset endast parat med Homey bridge via zigbeemodulen.
Gott att läsa ändå. Jag justerar slutblecket som följde med, typ varannan månad. Men för varje gång man gör det mattas ju materialet ut. Så ska kolla på ett som är justerbart med skruvY Yojimbo22 skrev:
Om ni får justera plösmåttet ofta så beror det ofta på att dörren jäser/krymper med luftfuktigheten vid olika årstider en kompromiss är att hitta en inställning som fungerar tillräckligt bra året om även om det inte är helt perfekt.
Med det skrivet så är ställbara slutbleck bra.
Med det skrivet så är ställbara slutbleck bra.
maskeradeproggaren
Medlem
· Skåne
· 296 inlägg
maskeradeproggaren
Medlem
- Skåne
- 296 inlägg
Angående Nimly + HA.
En driftig herre på githhub har tydligen fått till en integration i HA med fullt admin interface som kanske kan fungera. Någon som provat eller känner sig manad?
https://github.com/bharat/homeassistant-lockly
En driftig herre på githhub har tydligen fått till en integration i HA med fullt admin interface som kanske kan fungera. Någon som provat eller känner sig manad?
https://github.com/bharat/homeassistant-lockly
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
Hej,
Igår och idag så lade vår utomhusenhet av utan att den pep med tre pip som den gör när batteriet är kasst. Det var ett enkelt pip och sen fungerade bara innedelen, men utedelen var stendöd. Det fungerar om jag plockar ut ett batteri och sätter in det igen. Har testat byta batterier men det verkar inte hjälpa. Nån som varit med om detta?
Igår och idag så lade vår utomhusenhet av utan att den pep med tre pip som den gör när batteriet är kasst. Det var ett enkelt pip och sen fungerade bara innedelen, men utedelen var stendöd. Det fungerar om jag plockar ut ett batteri och sätter in det igen. Har testat byta batterier men det verkar inte hjälpa. Nån som varit med om detta?
Stod utedelen och blinkade rött? I sådana fall har det hänt oss två gånger. Första gången trodde jag att batterierna var slut och bytte dem. Jag fick även en ny Zigbee-modul från Nimly på grund av att batterinivån i Zigbee2MQTT konstant stod på 200%, den nya modulen började på 100% och är nu nere på 97% efter ett gäng månader. Därefter hände det en gång till bara kort därefter, då plockade jag ut batterierna och satte in dem igen och sedan dess har låset knatat på.Kanakas123 skrev:
Hej,
Jag har varit med om det några gånger på ena dörren (har 2 lås). Har funderat på om det kan ha berott på barnen som smäller igen dörren lite väl hårt ibland, men högst oklart varför egentligen. Och inte orkat kolla med supporten än.Kanakas123 skrev:
Hej,
Hänt 1 gång på den andra dörren bara.
Fungerar det normalt efter du tagit ur batterierna och stoppat in dom igen så enheten har startat om eller uppstår felet snabbt igen?Kanakas123 skrev:
Hej,