174 862 läst ·
494 svar
175k läst
494 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Tack så mycket för filmen. Jag tyckte att jag kollade detta innan jag monterade, men blir nu osäker. Jag får helt enkelt montera bort låset igen och kontrollera.B Balob skrev:
Allt var monterat åt rätt håll, men jag fick lossa lite, lite på skruvarna som håller fast montagebrickan på insidan. Då helt plötsligt gick det att vrida nyckeln. Så om man tycker att man har skruvat löst så har man antagligen skruvat för hårtL lasse-hifi skrev:
Tack för hjälpen här i tråden.
Snyggt ! Jag gjorde samma misstag.L lasse-hifi skrev:Allt var monterat åt rätt håll, men jag fick lossa lite, lite på skruvarna som håller fast montagebrickan på insidan. Då helt plötsligt gick det att vrida nyckeln. Så om man tycker att man har skruvat löst så har man antagligen skruvat för hårt
Tack för hjälpen här
L lasse-hifi skrev:
Börjar bli riktigt less på min Nimly Pro nu. 3e gången på ett år som jag måste byta batteri. Kika på grafen så ser ni att något händer för några veckor sen, batteriet töms alldeles för snabbt. Kanske att kylan påverkar men borde inte vara så drastiskt. Sen ser det inte ut som att den rapporterar batterinivån korrekt heller, redan runt 50% så börjar låset krångla och fungerar inte att låsa upp längre med kod/fingeravtryck.
Har aldrig haft problem med Zigbee anslutningen, sitter en lampa precis bredvid som den meshar mot.
Någon som har kommit fram till någon bra lösning? Är det zigbee modulen som är dålig?
Har aldrig haft problem med Zigbee anslutningen, sitter en lampa precis bredvid som den meshar mot.
Någon som har kommit fram till någon bra lösning? Är det zigbee modulen som är dålig?
Jag har inga problem med batterierna efter övergång från Nimlys GW till att endast ha låsen kopplade till HASS. Har utbytta moduler med senaste fw från Nimly. Om du inte har nya moduler hade jag om jag var du mejlat nimly och bett att få dina nuvarande utbytta.GregerRil skrev:
Börjar bli riktigt less på min Nimly Pro nu. 3e gången på ett år som jag måste byta batteri. Kika på grafen så ser ni att något händer för några veckor sen, batteriet töms alldeles för snabbt. Kanske att kylan påverkar men borde inte vara så drastiskt. Sen ser det inte ut som att den rapporterar batterinivån korrekt heller, redan runt 50% så börjar låset krångla och fungerar inte att låsa upp längre med kod/fingeravtryck.
[bild]
Mina lås har gått från 85% till 45%, respektive 95% till 60 % sedan april.
Ger du upp så kolla på Aqara U200. MYCKET nöjd med mitt, hela familjen använder fingeravtryck för att öppna, missar aldrig. Går även med kod, NFC med klocka eller mobil (även urladdad) och nyckel.GregerRil skrev:
[bild]
Ja jag inte heller någon gateway utan kör direkt mot HASS. Jag ska maila och se om jag kan få nya moduler då.Y Yojimbo22 skrev:Jag har inga problem med batterierna efter övergång från Nimlys GW till att endast ha låsen kopplade till HASS. Har utbytta moduler med senaste fw från Nimly. Om du inte har nya moduler hade jag om jag var du mejlat nimly och bett att få dina nuvarande utbytta.
Mina lås har gått från 85% till 45%, respektive 95% till 60 % sedan april.
Ska kika på det, har en balkongdörr där jag tänkte sätta in ett lås också. Alltid bra att ha möjlighet att ta sig in om Nimly låset buggar ur 😂nikasp skrev:
Jag vet inte riktigt vad du menar med att de dissar HASS, men z2m har bra stöd för Nimly. Allt funkar.maskeradeproggaren skrev:
Vad är det du saknar?maskeradeproggaren skrev:
jag har;T tobor skrev:
Firmware-ID
4.7.79
20240625
Byggnovis
· Västra Götaland
· 37 inlägg