198 057 läst ·
575 svar
198k läst
575 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Jag har aldrig haft ett Yale och för oss var fingeravtrycksläsaren ett måste-krav.nikasp skrev:
Visst, vissa har problem, men en del kan nog relateras till en tidigare buggig firmware-version på Zigbee-modulen. Får man problem eller har frågor så tycker åtminstone jag att de har en väldigt hjälpsam support.
Vi har inte haft problem med räckvidd och de första batterierna höll i ett år. Vår Zigbee-mesh har dock över 100 noder utspridda i hela huset och många av dem är fast uppkopplade och kan agera reläer. Idag står dessutom datorn med controllern bara några meter bort och runt ett hörn.
Jag är på det stora hela nöjd med låset och med nuvarande alternativ på marknaden som blir det antagligen ett Touch Pro också i nästa dörr där vi vill kunna öppna utan nycklar, koder och appar.
Den har ingen fysisk nyckel? Det kan jag säga känns som en skön backup på Nimly, om något blir fel med låset för att slippa ringa låsdyrkaren. Annars ett intressant lås.nikasp skrev:
Du gör ingen åverkan alls på utsidan med Aqara. Bara kodlåset med fingeravtrycksläsare som kan sättas fast varsomhelst, t.ex. bredvid dörren.B b3astie skrev:
På insidan byter man ut vredet mot ett motoriserat vred som går att använda manuellt. Tycker de har löst det snyggt, man behöver göra noll åverkan på befintligt lås och dörr. Kanske samma för Nimly.
Nu har jag bytt från Assa 2000 med Trioving 5950 slutbläck till Touch Pro och det fungerade utan problem.L lasse-hifi skrev:
Men... jag får inte nödnyckeln att fungera, det går inte att vrida om cylindern. Jag har följt instruktionerna och kommer inte på vad jag kan gjort för fel. Allt annat fungerar med låset.
Någon som har någon idé?
Följer du instruktionerna från manualen?
Om jag förstår rätt så fungerar inte nycklarna i ytterdelens cylinder.
Om det inte fungerar så bör du reklamera till inköpsstället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår rätt så fungerar inte nycklarna i ytterdelens cylinder.
Om det inte fungerar så bör du reklamera till inköpsstället.
Avvaktar svar från deras support. Tänkte om någon annan har råkat ut för samma sak?
B Balob skrev:
Jag har försökt vrida runt nyckeln med hjälp av en flacktång. Helt omöjligt, tar jag i mer så bryter jag sönder nyckeln. Väntar nu på svar från Nimly support.A AlfredJ skrev: