198 256 läst ·
575 svar
198k läst
575 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Undrar över Nimly gateway. Jag köpte en förra veckan som är grå på ovansidan men tittar man Nimly hemsida så är den helt vit? Är det någon skillnad? Undrar då jag finner räckvidden väldigt dålig på den jag har.
maskeradeproggaren
Medlem
· Skåne
· 295 inlägg
maskeradeproggaren
Medlem
- Skåne
- 295 inlägg
Misstänker att problemet inte är relaterad till gateway utan att connectmodulen har undermålig antenn. Jag noterade nämligen att sändningen är väldigt låg jmf med precis alla andra zigbeenheter jag har installerat.M MangeSwe skrev:
Jag hade en zigbee förstärkare 2-3 meter från låset i hallen och sedan gateway i ett rum bredvid hallen. Trots det tappade låset uppkopplingen. Jag har bytt ut modulen 3 gånger, men sedan visade det sig att det måste ha varit gateway som inte fungerade som den skulle. Nu har jag låset uppkopplat mot Homey och har inte haft några problem med låset, täckning eller batteri.tveksamt skrev:
Jag ska lägga till touch pro till modulen men det står bara att den hittat enheter men inget händer, jag har låtit telefonen ligga länga men jag kan inte göra något mer än att trycka tillbaka så dörren läggs inte till, någon som känner igen problemet? Jag har en ikloppad direkt till fiber och den är 1 meter från dörren.
Hej, jag har sökt men inte hittat svar.....
Jag har ett Assa 2000 med Trioving 5950 slutbläck.
Någon som vet om Nimly-låsen passar vid utbyte?
Jag har ett Assa 2000 med Trioving 5950 slutbläck.
Någon som vet om Nimly-låsen passar vid utbyte?
Är det någon som bytt till ett justerbart (med skruv) slutbleck och kan bekräfta att det fungerar? De slutbleck nimly lämnar med till låset rör ju sig tungan på vilket till sist innebär att dörren glappar och tappar listtryck..
Jag bytte till ett ASSA 1889-11 och det har fungerat bra.Y Yojimbo22 skrev:
maskeradeproggaren
Medlem
· Skåne
· 295 inlägg
maskeradeproggaren
Medlem
- Skåne
- 295 inlägg
Nej. Har varit i kontakt med Nimly och tyvärr kommit fram till att de varken vill ge HASS communityt tillgång hur låset funkar för att man ska kunna bygga en vettig integration eller att de gör det själva. Kanske någon försöker ändå men sannolikheten är nog liten.Y Yojimbo22 skrev: