Min högtryckstvätt har en behållare på baksidan för rengöringsmedel som ska sugas med när man tex tvättar av stenplattor eller trädäck. Det verkar dock som om att vätskan/rengöringsmedlet inte sugs med. Den sitter inkopplad som den ska men nivån ser inte ut att minska i flaskan.

Någon som har en iden om vad orsaken är?

Är det följande flaska/behållare?
Ritning av en högtryckstvätt med en flaska som fästs vid spolhandtaget, med "click"-markeringar vid fästpunkterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den flaskan kan man hänga där när den inte används, när den används så sitter den på spolhandtaget.

Om inte, ta en bild på din maskin.

Ja det stämmer

Jag har hittat varför det inte funkar.Flaskan ska ju kopplas in på sprutan framtill inte sitta baktill, det är ju bara en förvaringsplats.....😆

Redigerat:
Den här videon visar hur det går till. Tack youtube!

Tack ändå Demmpa!

Han gör dunderfel i videon, man ska aldrig spola med högtryck på trä, främst inte med rotormunstycket. Trät flisas sönder, mjukdelarna slås bort, trät blir "fnasigt"/ludet och fullt med stickor.

Ska man rengöra trä/trall så är det relativt mjuk skurborste som gäller samt lämplig såpa.

Som jag skrev i inlägg 2, så sitter den på spolhandtaget, förlängningen är en del av spolhandtaget.

Edit:
Skrev även i inlägg 2 att det är en förvaringsplats bak på maskinen.

• Gilla
SM7FBJ
  • Laddar…
Videon visade mig VAR/HUR flaskan med rengöringsmedlet kopplas in, att han gör fel på en terass av trä spelar ingen roll för mig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.