Hej

Jag har nyligen kopplat in min panna och får följande fel meddelande

Best. Komm. Mot värmepump 1 - EB101 (271)

Jag vet inte hur jag ska lösa detta, är det någon som har erfarenhet och som kanske vet hur man löser det

• Skärm med felmeddelande på en värmepumps kontrollpanel, omgivet av teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Alfredsson-A skrev:
Hej

Jag har nyligen kopplat in min panna och får följande fel meddelande

Best. Komm. Mot värmepump 1 - EB101 (271)

Jag vet inte hur jag ska lösa detta, är det någon som har erfarenhet och som kanske vet hur man löser det
Hej - väcktes i natt av samma larm som kör nu. Dvs EB101 (271). @Alfredsson-A , hur gick det för dig till slut?

M majster skrev:
Hej - väcktes i natt av samma larm som kör nu. Dvs EB101 (271). @Alfredsson-A , hur gick det för dig till slut?
Hej
Jag vet faktiskt inte hur det gick då detta var ett bra tag sedan.
Dock hade jag rätt stora problem med min panna i ett bra tag, tills jag fick hjälp, det visade sig att jag hade problem med kretskortet och med någon annan del. Så de öppnade upp allting och bytte. Sedan dess har det varit helt magiskt.

A Alfredsson-A skrev:
Hej
Jag vet faktiskt inte hur det gick då detta var ett bra tag sedan.
Dock hade jag rätt stora problem med min panna i ett bra tag, tills jag fick hjälp, det visade sig att jag hade problem med kretskortet och med någon annan del. Så de öppnade upp allting och bytte. Sedan dess har det varit helt magiskt.
Tack för svar!
Vi har nu också hittat problemet. Så enkelt som att proppen gick på samma huvudsäkring som utedelen var på (och inte innedelen).

Då får man denna kod.

Kortslutningen var pga en annan trasig inkopplad sak. Så var enkelt att fixa.

Kan vara bra för er som råkar hamna här att dubbelkolla :)

• Gilla
AndreasBlomstrand
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.